Jump to content

Saniccompact el-toalett henger seg opp.

Eik Kolstrup

Recommended Posts

I sommer sluttet min Saniccompact Saniroy å fungere, uten åpenbar årsak. Samme toalett som SaniMarin, men ukjent modell (år 1998). Problemet er at den står og går når man skrur på strømmen til den, uten at den skyller med vann og fullfører ikke en skyllesyklus. Hvis man heller vann i toalettet, skyller den det ned, men det er det eneste den gjør.

Ingenting i septiksystemet er tett, luftingen til septiktanken er ok, det er fullt med vann på tankene og vanntilførselen til selve toalettet fungerer. Har nå demontert hele septiksystemet med en rørlegger, uten å finne årsaken ekternt for toalettet. Nedskyllingen er pneumatisk, så jeg lurer på om noe der har hengt seg opp. Har forsøkt å demontere den, slik at det ikke lenger er trykk i den pnumatiske slangen, men det endrer ingenting.

Noen råd, innspill osv? Rent elektrisk problem? Byttes ut eller repareres?

Takker for forslag.

Når jeg kobler av/på strøm til magnetventilen, er det ingen forskjell. Kan prøve å koble rundt hele ventilen, og se om den får vann på den måten. Er litt usikker på hvordan en slik ventil fungerer, om den er stengt til den får strøm eller åpen til den får strøm. Vannet renner hvertfall helt fritt (og vannpumpa går) når jeg bare kobler av vannslangen rett ved toalettet, etter magnetventilen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...