Jump to content

Har Maxi 84, lyst på større seilbåt. Maks kr 300 000. Forslag?


Gespen

Recommended Posts

Huff, har fått 3 fot syken over meg. Har nå en maxi 84, som er en stor 28 foter seiler. Er egentlig ikke kresen, men jeg vil ha større cockpit og dobbel akter seng, for ungene. Har til rådighet ca 300000 kr, har sett på finn i rn stund nå, men blir egentlig ikke klokere. Tenkte tidligere på tre seilere med litt mere kapital har slått det vekk fra meg.

Link to post
Share on other sites

Takker for svar, maxi 95 er fin bare det at du må liksom gjennom cockpit for og ligge der, ganske upraktisk når du har 2 små unger, maxi 108 har bare sett denne på bilder virker stor, mulig litt for stor?Comfortina er egentlig veldig lekker, men cockpitten er ikke stort større en i min. Har sett på sweden yachts 34c( bilder) er det noen som har kjennskap til denne?

Her er bildet av en som er til salgs på finnVakker!bilde

Link to post
Share on other sites

Jeg er ute etter ny båt og gjerne som denne Sweden Yachts, men teakdekk fra 1980-90 tallet styrer jeg unna. Det er fort en utgift på 200 båtlapper for å skifte det, og som om ikke det er nok så er det boret hundrevis av hull i et nytt tett fint plastdekk. De første årene holder det nok tett, men etter 20 år er det ikke så tett lengre. Vann inn i laminatet i dekket og inn i båten. Vannet finner sin vei bak innerliner etc. Kort sagt, styr unna gamle teakdekk. En gammel motor er ingen hindring, går den dukken så koster en ny rundt 100 båtlapper. Og den etterlater ingen funktskader. Rigg kan ha skader, men igjen dette lar seg fikse. Svenske kvalitetsbåter er gjennomgående svært bra, men skrudd teakdekk er et lavpunkt. I dag limes de og det er noe helt annet. Er motoren gammel bør det helst være Yanmar, de kan bli 100år (en mekaniker påstod det) med godt stell.

 

Vi har vært ombord i noen nyere brukte båter, Delphia etc og helt nye også, men sjarmen mangler. Så ny båt blir det ikke. En Najad uten skrudd teakdekk ville vært tingen.

Det er ikke lett å kjøpe ny båt, før hadde jeg ikke penger og kunne ikke kjøpe ny båt, nå har jeg penger, men finner ikke noe vi liker. Ergo beholder vi Sirius fremdeles.

 

 

Vi har seilt rundt med to barn fra 0 til 13 år nå i vår Sirius en Belle 31, plassen har aldri vært noe problem. Eneste ulempe er at vi voksne må sove i salongen. Men det må jeg alltid, selv med leiebåt i utlandet.

Redigert av olews (see edit history)

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Ser d med motor, rig, dekk osv, denne båten(swy) har ny motor,seil, teakdekk,rig,rekkestøtter. Den selges for 375 båtpenger litt over min grense, men hadde jeg klart og kvitte meg med min egen fort, tror jeg at denne hadde blitt min.

Olews, sliter med og kjøpe jeg og kan ta lån og få en nyere båt større også, men liker ikke at banken eier den for meg.

Kona vil ha en bravaria 38, men jeg har hørt så mye negativt om merke, og at ved hver eneste båt havn ligger det ca 5 stykker av dem, men forall del ser de fantastike ut med 3 lugarer og stor cockpit og fin løsning på badeplattform.

Tror egentlig ikke bavaria er en god invistering for det er jo Så mange tilsalgs.

Link to post
Share on other sites

Enig i at nyere Maxi er ok båter, men denne Gunga kommer jo på nærmere 370-380 inn i Norge. Til den prisen får du jo feks en Contrast 361 sy, HR eller Najad.

 

Trygve

det er vel ingen som kjöper uten o prute :smiley: ..........

 

men ser att det faktiskt ligger 2 storesöstrer på Finn....Maxi 999 til 295'

 

maxi_999_sprangskiss.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

320,- minus pruting. Er det riktig å gjette salgspris på en plass mellom 280 og 300?

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42897915

 

Mamba 37, uten skrudd teakdekk, Yanmar 3gm osv. Og liker man teakinteriør av god kvalitet så er jo dette lekkert, syns jeg da. Bare 3.10 brei så lett å finne båtplass, men litt lang da... 37 fot er kanskje unødvendig stort?

 

Greit utstyrt og en del oppdatert også de siste årene. Om jeg var i markedet ville jeg tatt en kikk på denne, men annonsen advarer om at den trenger litt pleie.

Link to post
Share on other sites

Contrast 36 uten skrudd teakdekk. Med nyere motor, enda nyere seil.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42550032&editAd=true

 

Ja, det er jeg som selger......

 

Må nok ha noe mer enn 300' men det er lov å prute!

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...