Bertramsen Startet 30.August.2013 Link til dette innlegget Startet 30.August.2013 Hei! Jeg er ny her på forumet, og har allerede lært masse fint her inne. Vurderer nå kjøp av en båt uten motor som det har stått VP 290 drev i. Jeg har en motor i min gamle båt med 280 drev. Det blir altfor dyrt for meg å kjøpe 290 drev med skjold nå, men jeg har kommet over et billig skjold. Lurer derfor på om det går an å midlertidig henge på 280 drevet på 290 skjoldet? Jeg regner med at jeg da ikke vil ha noe som hindrer drevet i å gå opp når jeg bakker, og jeg forstår også at jeg ikke vil få powertrim. Er det ellers andre hindringer i veien for dette? Det er altså bare snakk om å gjøre det sånn midlertidig til jeg kan ta meg råd til resten av 290 drevet. Jeg vet også at det er en mulighet å støpe igjen for å lage nytt hull, men siden jeg jo egentlig har lyst på 290 etterhvert som jeg får råd så hadde det passet fint for min økonomi hvis det kunne gå å bruke denne midlertidige løsningen en stund.. Noen som har peiling? :) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
adeneo Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 AQ280 og AQ290 drevene er helt like, og passer om hverandre. Forskjellen ligger i transomfestet og gaffelen, that's all! AQ280 AQ290 Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 31.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Takk for raskt svar! :) Så det vil gå bra som en midlertidig løsning mener du? Tenkte isåfall å forsøke å lage en wire- eller kjettingledd-løsning for å hindre drevet i å gå opp når jeg bakker forsiktig. Passer styregaffel fra 280 skjoldet i et 290 skjold da? Evt hjelmen fra 280 på 290 styregaffel? Passer eksosbendet også på begge skjold? Det er snakk om en AQ 140/280 :) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
JaKM Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Flyttet over opphenget fra et 280 til et 290 for noen år siden. Gikk bare godt, men husker ikke helt om skruene for å feste 290 hjelm til gaffel var lik eller om de ble gjenget opp litt større.. Men bytter du styregaffelen er ikke dette noe tema. Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 31.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Takk for svar til deg og. Ser vel ut som jeg går for dette da. Folk med rimelige 290-skjold til overs kan gjerne sende pm.:) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
000 Svart 28.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 Hvordan gikk det her skal tro? Usikker på hva Adeneo mener her da bildene er borte Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 ikkje det altså. vel vl Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 6.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2018 Beklager sent svar. Jeg gjorde aldri dette likevel. Kjøpte istedet et komplett 290 drev til den båten. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.