nomen Startet 31.August.2013 Link til dette innlegget Startet 31.August.2013 SItter 3 bladers propell der idag,og det er lite eller ingen vibrasjoner uansett turtall. Hadde jeg fått noen ekstra knop ved å skifte propell? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Worry II Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Heisann ! Jeg vil tro at du har en TAMD30 fra medio 80-tall ? Vet ikke hva du har i dag når det gjelder stigning og diameter, men du kan sikkert fint prøve med en 4-bladets 17" med stigning på rundt 20 ? Andre som har erfaring på hvilken stigning som er best på denne ? 18 tommer med 22 i stigning ble for heavy som min gamle tamd30, så måtte ned til 17" med mindre stigning. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 4 kontra 3 blader gir ikke mer fart, men mindre støy. Får du feil turtall i henhold til hva motoren skal ha så kan du henvende deg til Winrace og få de til å endre stigningen og ballansere, samt fikse om det er hakk i den. 1 tomme utgjør normalt ca 200rpm. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
larss Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Hei Vil tro at utveksling på giret og hvordan båten slipper vannet i akterkant også vil ha noe å si. larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.