Håholmen Startet 1.September.2013 Link til dette innlegget Startet 1.September.2013 Noen som har en anbefaling på båthenger som egner seg til en Askeladden P-66 weekend? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Tredal har vel en eller flere hengere i sitt sortiment som kan passe. Skal båten fraktes/kjøres en del, har jo Tredal sine hengere helt unike kjøreegenskaper, kontra andre merker. Litt dyrere, men kvalitet koster. Kan absolutt anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Har i det siste året kjørt mye rundt med en Gaupen (av disse nye med selvjusterende vogger) og den har vippe bakerst. Jeg håndterer båt ut og inn alene med denne. Båten veier totalt 800kg. Henger er for totalvekt 1300kg - altså litt overdimensjonert. Den henger bra på bilen også. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Hva er vekten på båten da? Jeg kjøpte hss 1800 ew i vår og er kjempefornøyd! Enkelt å ta båten opp og ned med den.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
trixie2 Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Ser at tredal er anbefalt og kan støtte dette.Jeg har den største hengeren til tredal (2500), og er veldig fornøyd med den. Jeg har en båt på. 7,30 og hengeren er mer enn lang nok for båten. Hvis båten kan gå på den nest største tredal hengeren (2300) (vekt?) så ville jeg heller gått for den. Den skal være 1m kortere, Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Tredal er de eneste med spiralfjærer, så de har den beste oppførselen under trekking både med og uten last. HSS og Tiki er imidlertid grei valuta for pengene. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Fjellmatros Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Har 1500kg henger fra tredal og kan ikke akkurat si at den spretter mindre enn en med gummitorsjon når den er tom... Lastet derimot så ligger den veldig fint på veien. Dyr er den men er godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 (redigert) En henger på 2-300 kg vil naturligvis sprette uten last når fjærene er dimensjonert for f.eks. 1200-1500 kg totaltvekt. Er vel ikke mye bevegelse i de fjærene og støtdemperne uansett da, så det er vel hovedsaklig dekkene som fjærer. Kan være lurt å slippe ut litt luft om man skal langt med tom henger. Har Tredal selv, måtte bare ha det. Alt for båtens velvære Men på sjøen er det flott med hopp og sprett.... Men kjører man kort/lite eller på gode veier så finnes det nok minst like gode eller bedre hengere totalt sett tror jeg. HSS bl.a. Redigert 1.September.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Sku gjerne prøvd en tredal.. Min hss ligger som limt på veien bak bilen, så hvor mye bedre en tredal kan være lurer jeg på.. Du bør tenke på bredde også da politiet visstnok har blitt mere nøye på lastbredde vs hengerbredde.. Derfor hss laget ew serien som er ekstra bred.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.