Jump to content

Noen som kjenner til Sandstø 14'?

IleStein

Recommended Posts

Hei forum!...mitt første innlegg her.

Vi har fått båtplass, og er nå på jakt etter en rimelig bruktbåt i første omgang. Behovet for, og lysten på større og bedre båt vil vel kanskje utvikle seg etterhvert. Har merket meg at mangfoldet av båter er stort, og ikke lett å velge for en landkrabbe...

Har kikket rundt og har funnet bl.a. en 2000 mod. 14' Sandstø, men finner lite informasjon og erfaringer om denne båten.

Har forstått at det er en slags "billigbåt"( som jeg så en her på forumet kalte den), men er den allikevel brukendes som fiske og turbåt? Hva er det som kjennetegner en billigbåt fremfor mer anerkjente merker, er det sjøegenskaper, byggkvalitet e.l.?

På bildene ser den ihvertfall rimelig bra ut i mine øyne..

Takksam for litt synsing :smiley:

Takk for svar!

Jeg var og kikket på båten, og fikk inntrykk av at den var brukt noe hardt. Jeg drister meg til å legg ut noen bilder jeg tok....

Bildet viser en manglende "ventil" mellom inner og ytterskrog...hva heter den og hvor kan jeg evt. få kjøpt noe sånt?

I tillegg sees en skade i skroget ned til glassfiberen, ser den alvorlig ut eller er det noe som rimelig enkelt kan fikses?

Forøvrig står det en 9.9 på, som jeg da forstår er noe for liten, men duger den til en fisketur med ungene mon tro?

bilde

Redigert av IleStein (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...