Gudrun Startet 1.September.2013 Link til dette innlegget Startet 1.September.2013 (redigert) Ok, skulle kanskje vært under nyhetstråden, men prøver nå likevel. Eier av båt fikk tømt tankene mens de sov ombord. Heldigvis kom de seg til lands på en motor. http://www.nrk.no/sognogfjordane/stal-diesel-medan-folk-sov-i-baten-1.11214343 Redigert 1.September.2013 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vinge87 Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 e det muligt!! Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Makan til frekkhet. De er ikke redd for å få skikkelig juling den dagen de blir tatt på fersken!? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Utrolig frekt! Jeg stusser litt på en ting. Er det ikke vanlig med kraner som gjør at man kan koble sammen tankene? På min båt kunne jeg for eksempel kjørt returen på ene motoren inn i motsatt tank, slik at jeg kunne hatt begge motorene i gang. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Catlina Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Lå i kanalen i Moss om natten for et par år siden,om morgenen våknet de ombord i nabobåten at den dunket i brygga - noen hadde stjålet alle fenderene mens de sov. Har selv hatt innbrudd i båten i Skagen mens vi sov ombord. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Eg bur selv i Florø, og har aldri hørt om slikt før her. Har sågar pleid å la båtnøkkelen ligge i båten.. Nå er gjestehavna stort sett belagt hele sommeren, og synes det er merkelig at det har blitt stole 200L over flytebryggen. Å bære dette DVs 10 stk 20L kanner på flytebryggen, forbi andre båter på natten? Ev må en annen båt lagt seg på motsatt side, men hvorfor da ta en slik liten båt? Er vel ikke denne en skulle tatt først av båtene som ligger der vil tro det er mer hos andre båter. Her skurrer ting for meg. Har de bommet på forbruket? Har alt forbruk gått fra ene tanken kanskje? Ene motoren stoppet og ikke den andre. Kanskje var det bare like før den andre stoppet også? Det er noen hundre meter fra gjestebrygga til bunkringen.. Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Østeuropeerne har pumpeanlegg og lange slanger i de hvite varebilene sine. Hurra for åpne grenser og fri flyt av kriminelle fra Europa. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Hørtes rart ut dette men det er nok frekke folk. Å ha seperate tanker til hver motor er veldig bra om man skulle få skit på tanken. Da er det gjerne to tanklokk også. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Men 1 båt? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Lå i kanalen i Moss om natten for et par år siden,om morgenen våknet de ombord i nabobåten at den dunket i brygga - noen hadde stjålet alle fenderene mens de sov. ... tipper det er fulle pøbel som har gjort det "for morro skyld", og ikke en vinningsforbrytelse - men irriterende, ja! Huff - slik kriminalitet er jeg rett og slett ikke forberedt på :-( Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Det virker så usannsynlig at det virker mer sannsynlig at eier har rotet med forbruk/fylling eller noe. Men en god historie er det jo og rarere ting har skjedd før så en skal jo ikke mistro eier fullstendig. ------- Dette er vel en historie av typen som jeg ikke hadde fortalt videre fordi jeg ikke ville følt meg 110% sikker på at den var hel ved. Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Hadde faktisk innbrudd i båten da vi sov i den for to år siden. Vi overrasket guttungene godt, Så godt at de glemte å ta med seg lommebøker og mobiltelefoner fra jolla si da de løp til skogs. Vi varslet barnevernet da kl var 04:00 på natten, og den 14 fots båten deres var utstyrt med 60 hk. For to helger siden ble landstrømskabelen min stjålet da vi var på tur. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
tobixen Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Som et apropos til de som mener at båteier kanskje kan ta feil ... jeg har lest mange artikler om hvor lett det er å huske feil - å være helt sikker i sin sak, men allikevel ta feil - og jeg har jo opplevd det selv også ... her er en liten anekdote om én av gangene - og da var vi altså to personer som husket så veldig feil: Det var for mange, mange år siden da jeg hadde kontorjobb på Skøyen (Karenslyst Allé, på sjøsiden av jernbaneskinnene) lenge før vi fikk barn. Det var helg, og vi dumpet tilfeldig innom kontoret en kveld for å sjekke epost og ymse. Nåja, skjebnen ville ha det ble vi begge to sittende å spille spill hele natta igjennom, til det ble morgen igjen. Da vi kom ut av kontoret kunne vi ikke finne bilen. Den var stjålet! Vi gikk hjem, og ringte politiet - politiet ba oss om å møte opp personlig på Majorstuen politikammer for å levere anmeldelse. Vi fant frem syklene og trødde mot Majorstuen. Vi passerte igjen kontoret, men på nordsiden av jernbanen - og wops, der fant vi sannelig bilen! Den var slettes ikke stjålet, vi hadde bare greid å glemme av hvor vi parkerte den dagen i forveien! Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Frøken Fryd Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Det skal godt gjøres å glemme å fylle ene tanken på båten, båten vil ligge skjevt så lenge tankene ligger på hver sin side. Og det skal også godt gjøres å bruke 200L mer på ene motoren... Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Det skal godt gjøres å glemme å fylle ene tanken på båten, båten vil ligge skjevt så lenge tankene ligger på hver sin side. Og det skal også godt gjøres å bruke 200L mer på ene motoren... Enig. Rart at alle plutselig tror at trådstarter surrer. Jeg har ikke noe problemer med å tro at det har vært tyver på ferde her. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
tobixen Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Men 1 båt? Det kan lett la seg forklare: Tyvene kom med varebil, pumpe og lang slange, hadde 300l kapasitet på tanken, og valgte seg ut den båten som de antok var mest "low hanging fruit", mtp lokalisering av påfyllingslokk, antatt størrelse på tank, antatt fyllingsgrad, etc. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Poseidon Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Historien fikk meg til å tenke på de småkjeltringene som skulle stjele drivstoff fra en campingbil. De rigget seg til med sugeslange og kanner, men hadde av ukjente grunner satt slangen i septiktanken - og det oppdaget "sugeren" visstnok med et vræl som vekket resten av campingplassen :giggle: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Var bilde av den campingbilen i avisa, lå ei spyruke ved siden av. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lmsafg Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Har man mulighet til å tømme septiktanken via dekk, så er det jo bare å bytte om på lokkene med diesel og waste for å gi eventuelle tjuvradder en overraskelse. De lokkene er jo ofte helt like bare med forskjellige merker. Bare huske på det selv så man ikke fyller opp septiktanken med diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Minner meg og da jeg tømte septiktanken mens jeg lå på land. Første vinter på land med ny-båten og hadde ikke fått tømt all bajsen i havet og skulle ha tanken ut ila vinteren. Satte en blå 200 liters dunk bak båten og trakt i hullet. Tømte tanken og hadde så et 150 kg problem. Vurderte sterkt å merke dunken med "Diesel. Ikke rør!". Tenkte at da ville nok problemet forsvinne av seg selv en natt, men lot det være i frykt for mulig skadeverk i havna utført av eventuelle "problem-fjernere"... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bodehode Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Frekkhet har ingen grenser, for noen år siden var det en kar et stykke bortenfor meg som skulle kjøre på jobb om morgenen. Satte bilen i gear men inga framdrift... mannen gikk ut for å se hva som var galt, kunne felgene være stjålet... nei, det var mellomakslingen tyvene trengte!!!! husker han var passelig forbannet siden det var en gammel bil med bare ansvarsforsikring.... Så at noen rapper drivstoff fra en båt med sovende folk i synes jeg ikke høres usannsynlig ut, sikkert den båten som de lettest og mest lydløst kom til... Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.