Jump to content

Kem veit korleis vi fekk Navionics sjøkart for Norge for Ipad


Murphy's law

Recommended Posts

Hei.

Var på bryggen hele helge og hat hyggelig båtprat med Nederlandsk seiler. Han har IPAD med Navionics kart, men fekk ingen mulligheit for laster ned kartmaterial for Norge.

Eg sier eg skal forsøk finde svaret til han, men eg veit ingenting om Ipad....

Kem veit korleis Nederlandsk seiler kan sjå på Norsk farvann?

Eddy

VHF, LRC, D5L/A

Link to post
Share on other sites

For iPad er det vel Navionics Marine HD som gjelder. Den koster vel rundt 550.-kr, men da kan han laste ned sjøkart stort sett over hele Europa. Hvis han har Navionics allerede er det vel den han har, og da er det bare å gå inn og laste ned det han vil ha.

Ett mye rimeligere alternativ, er iSailor. Appen er gratis, og kart koster 175.-kr for Ålesund til Svenskekysten

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Jeg har Navionics Europe HD der er ikke Danmark med.... Men jeg er stort sett i Trøndelag og på Nordmøre, så det har ikke noe å si... Men har jo bestandig med ipad og IPhone på reise, og da er det jo kjekt å ha sjøkart! Tror det kosta rundt 400 da jeg kjøpte..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Danmark har andre (les: Høyere) kostnader for sine sjøkart, derfor selges de separat. Du må laste ned Skagerak (eller heter det Denmark).

Jeg er generelt fornøyd med Navionics, men én stor svakhet: Du kan ikke dele ruten din med andre (det kan du derimot med iSailor, du kan tilogmed hente opp en rute laget i Navionics...). Plusser og minuser med begge to, men nyttige hjelpemidler, spesielt når du planlegger ruten din på lengre strekk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...