Jump to content

Finnes det en måler for å måle forbruk på landstrømmen jeg bruker?

Leon KAD502

Recommended Posts

Finnes det en måler eller måleinstrument som viser mitt landstrømforbruk i båten. Jeg tenker på type, når jeg feks. ligger i havn ol. Den må gjerne ha flere funksjoner som å kunne vise totalt forbruk, fra dato til dato mv.

Jeg tenker ikke på en stor måler som e-verkene installerer i hus, men noe lignende som er utviklet for båt, camping ol.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Hjemme har jeg en energimåler med trådløs overføring fra opp til 4 givere, også fra Clas Ohlsen. Og den funker fint, selv om menyen for hvordan velge hva som vises på displayet er "knotete".

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og husk at disse BT og CO strømmålerne ikke er for utendørs bruk! I båthavnen der jeg har båten, kan vi for strøm i vinteropplag få en kabel med en "klump" på med mekanisk telleverk som tåler å ligge ute og ikke nullstilles dersom strømmen er borte. Men pris og leverandør for disse, aner jeg ikke noe om.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei Fant denne på finn.no: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=str%F8m+m%E5ler&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&categories=90%3A30&sort=5&periode=

Har bestilt en selv da jeg fikk en regning på Kr. 15000.- for strøm i vinter . Noe jeg selvsagt ikke godtok.

Vet ikke om denne godkjent for utenom hus bruk men hva jeg kan lese så skal hvist dette gå bra.

Link til hjemmesiden: http://www.rolecserv.com http://bryggestrom.no

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Den så kjent ut Ingar, det er samme sort som brukes i vår havn om vinteren. Om sommeren slipper vi å betale for strømmen om vi ligger med landstrøm og kun lader.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...