Leon KAD502 Startet 2.September.2013 Link til dette innlegget Startet 2.September.2013 Finnes det en måler eller måleinstrument som viser mitt landstrømforbruk i båten. Jeg tenker på type, når jeg feks. ligger i havn ol. Den må gjerne ha flere funksjoner som å kunne vise totalt forbruk, fra dato til dato mv. Jeg tenker ikke på en stor måler som e-verkene installerer i hus, men noe lignende som er utviklet for båt, camping ol. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Hva med denne eller denne fra CO? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaskazi Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 BEP / Mastervolt har en slik måler. Mener å huske at prisen er omkring tre båtpenger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 De to målerne jeg henviste til fra CO koster henholdsvis 129 og 149 kroner. Denne fra BT koster 99,90! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Eg har ein slik enkel som Lars H linker. Den er 12-13 år gammel ,så eg husker ikkje kor den er kjøpt. Den viser øyeblikkforbruk, veldig greit å sjå kor mykje laderen trekker feks , men viser også toppforbruk og totalforbruk når man trykker på de rette valg. Veldig kjekk sak. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Hjemme har jeg en energimåler med trådløs overføring fra opp til 4 givere, også fra Clas Ohlsen. Og den funker fint, selv om menyen for hvordan velge hva som vises på displayet er "knotete". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gudrun Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Vær obs på at det er ikke alle av disse som lagrer forbruket. Jeg opplevde at andre båteiere dro ut kontakten min og da var alt nullet ut. Kjekt som båteier, men tap for båtlag etc. som lurer på hvor all strømmen de betaler for har tatt veien. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Og husk at disse BT og CO strømmålerne ikke er for utendørs bruk! I båthavnen der jeg har båten, kan vi for strøm i vinteropplag få en kabel med en "klump" på med mekanisk telleverk som tåler å ligge ute og ikke nullstilles dersom strømmen er borte. Men pris og leverandør for disse, aner jeg ikke noe om. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BOBO II Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Hei Fant denne på finn.no: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=str%F8m+m%E5ler&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&categories=90%3A30&sort=5&periode= Har bestilt en selv da jeg fikk en regning på Kr. 15000.- for strøm i vinter . Noe jeg selvsagt ikke godtok. Vet ikke om denne godkjent for utenom hus bruk men hva jeg kan lese så skal hvist dette gå bra. Link til hjemmesiden: http://www.rolecserv.com http://bryggestrom.no Redigert 2.September.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Sealily Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Elektro importøren har også for DIN skinne montering. http://www.elektroimportoren.no/maaler-ems30-c-1-fas-1-modul-36a-mekanisk-telleverk/8200000/Product.html?Event=bestseller Sitér dette innlegget Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport Link to post
Ingar Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 I vår havn brukes disse: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den så kjent ut Ingar, det er samme sort som brukes i vår havn om vinteren. Om sommeren slipper vi å betale for strømmen om vi ligger med landstrøm og kun lader. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Leon KAD502 Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Kjempebra. Akkurat hva jeg er på utkikk etter. Så nå har jeg litt og velge i. Takk alle sammen :-) Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
alidal Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Ennå flere......http://tgelectronicsno.mamutweb.com/Shop/List/Kwh-m%C3%A5lere/236/1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.