okeido Startet 2.September.2013 Link til dette innlegget Startet 2.September.2013 Fikk endelig montert ny starter i dag , så gikk jeg sjekkliste på motoren og der har det kommet vann i motoren, vannbeholderen ser ut til å være like full som vanlig, . Fikk manet i kjølesystemet men temperaturen gikk ikke over 95 grader.men veldig gammel pakning så var kanskje på tide uansett? Tenkte å tømme ut oljen og rense motoren med diesel så fylle på nytt og håpe det hadde noe med vannstanden i motorrommet å gjøre? kan det kommet inn ved pumpen , intercooleren eller oljekjøleren da jeg tror det er sjøvann? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Da har jeg tømt motoren for olje , den ser fin ut bortsett fra det jeg så under påfyllingslokket og peilepinnen. skiftet filter fylt opp igjen og startet , oljetrykk har vært bra hele veien og ikke blitt mindre eller mer olje en vanlig. Har hatt 3 scenarier med båten siste tur, først manet som tettet kjølinga , ordnet det men da røk en slangeklemme og fikk en liten lekkasje i båten som jeg oppdaget etter 2 dager.På veien hjem fant vi en fender og bakket en del men motoren , men da skulle vel trykket fra motoren skjermet et eventuelt vanninntak fra eksosen? Som dere skjønner ligger eksosen i vannskorpa men båt har flyttet havn og ligger nå i glomma med mye bølger trykkende bakfra fra båttraffik.Skal ta en tur i dag eller senere og se når jeg kommer hjem, Var ikke mye olje å se heller ved olje lokket med motoren i gang, kan det være at jeg kjører så veldig pent og at det har blitt litt kondens på lokket bare og kjørt hardt en dag og dermed blitt hvitt under lokket? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Om du får "majones" i toppdekselet så har dette ofte sin årsak i at veivhusventilasjonen ikke fungerer optimalt. Du er inne på det selv, motoren må kjøres lenge nok og hardt nok til at vanndampen får tørke opp ellers blir det gjerne "majones". Er du redd for at vann skal slå seg inn i eksosen kan det være lurt med en selvlukkende klaff på eksosutløpet. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 10.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Da har jeg kjørt 5-6 timer med motoren, fått ny olje og filter så fint ut under oljelokket enda.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.