Jump to content

Wallas 95D starter ikke.


ahangel

Recommended Posts

Hallo der.

Jeg har en Wallas 95D som ikke starter, Den får ikke spenning inn på pumpa, har prøvd å kjøre pumpa manuelt og da funker den, er det mulig at det kan være en termostat eller noe lignende som kan være årsaken ?? Håper det er noen her inne som kan gi meg noen tips.

Redigert av ahangel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På motsatt side av kretskortet (i forhold til pumpen), ved siden av brennkammeret, er det plassert en overopphetingstermostat. Denne er automatisk og vil normalt sett gå tilbake til utgangspunktet når den er kald.

 

Men feil kan jo skje, og at denne er defekt. Testes enkelt med å koble sammen ledningene til termostaten, og om pumpen vil gå når du slår på bryteren. Om ikke, er det mest sannsynlig en feil på kretskortet og jeg vil anbefale et serviceverksted til å se på apparatet.

 

Selve termostaten koster ca kr 260,- inkl mva/porto hos meg.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale "Wallas Service" som har svart deg med tips ovenfor. Han er en racer på disse apparatene (jeg har et slikt selv og har fått god hjelp av ham med problemer). Du finner e-post adressen og telefonnummeret hans i signaturen hans, rune@akero.no og tlf 900 18 209.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

At en sunnmøring skulle "bøye seg i støvet" for en Stavanger-mann hadde jeg ikke trodd! Og jeg kjøpte jo ingenting fra deg, fikk kun gratis gode råd! Og jeg som er gift med en Nordmøring.

 

Men til din opplysning, så har mitt Wallas 95D kokeapparat fungert helt utmerket siden du ga meg alle gode råd og tips.

 

Lars H. :flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...