Gullfisk Startet 3.September.2013 Link til dette innlegget Startet 3.September.2013 Er det noen som har erfaring med å ha med en Musling 370 med omkring 30 hk som slepejolle ? Fortrinnsvis etter saktegående depl båt. Blir den veldig lett i nesa og napper mye i motsjø? Er det andre ting man bør være obs på ved vurdering av disse båtene? Tenker på kjente feil, svakheter, mangler og evt dårlige årstall/serier Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Jeg har hatt to Musling 430 med 30/35 Johnson selv, stødig og rask båt. Musling 370 høres ut som en perfekt slepejolle. Av mine, var jeg mest fornøyd med den som var støpt hos Rana. Sitér dette innlegget Link to post
NoWaK Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Jeg har aldri hatt en Musling på slep, men er nysgjerrig på dette jeg å, da jeg har en liten Musling på gang. Husk at de har vann tunnel, som ikke tømmer seg i sakte fart. Så du kan risikere å taue rundt på ca 100 kg ekstra. Om det er en fordel eller ikke skal ikke jeg begi meg inn på, men det finnes kanskje noen som har erfaring med det. Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
ivar Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 måtte slepe kompisen sin Musling 430 til havn i sommer - dro den lett i plan med min wesling og hadde den vel oppe i overkant av 20 knop uten at slepet skar ut til sidene usikker på hvor mye fart som må til under sleping for å tømme tunellen, på weslingen min så høres det ut så den tømmes rundt 7 knop Bare bra at jolla er lett i nesa tror jeg , bedre enn at den ligger på nesa og skjærer fra side til side. Napping osv kan du sikkert unngå ved å bruke rett lengde på tauet (prøv deg fram), rykkdemper samt "brok" , eller hanefot som vel er en mer vanlig betegnelse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sea Horse Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Vanntunnelen vil være en fordel ved sleping i lav fart, da båten blir mer stabil, og har godt sig. Dette er særlig viktig i frisk vind. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.