Jump to content

Hvordan er musling 370 med 30hk som slepejolle?

Gullfisk

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Jeg har aldri hatt en Musling på slep, men er nysgjerrig på dette jeg å, da jeg har en liten Musling på gang.

Husk at de har vann tunnel, som ikke tømmer seg i sakte fart. Så du kan risikere å taue rundt på ca 100 kg ekstra. Om det er en fordel eller ikke skal ikke jeg begi meg inn på, men det finnes kanskje noen som har erfaring med det.

Jan Fredrik

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller.

måtte slepe kompisen sin Musling 430 til havn i sommer - dro den lett i plan med min wesling og hadde den vel oppe i overkant av 20 knop uten at slepet skar ut til sidene

usikker på hvor mye fart som må til under sleping for å tømme tunellen, på weslingen min så høres det ut så den tømmes rundt 7 knop

Bare bra at jolla er lett i nesa tror jeg , bedre enn at den ligger på nesa og skjærer fra side til side.

Napping osv kan du sikkert unngå ved å bruke rett lengde på tauet (prøv deg fram), rykkdemper samt "brok" , eller hanefot som vel er en mer vanlig betegnelse

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...