kjeros Startet 3.September.2013 Del på Facebook Startet 3.September.2013 To av mine dekksforskruvninger har en tendens til å "sette" seg mellom hver gang de skrus opp. Dette gjelder diesel og ferskvann. For dieselforskruvningen kan man vel benytte det meste som er petroleumsbasert? Når det gjelder vannet, ser jeg det som en fordel å benytte noe som ikke forurenser vannet. Noen som har noen tips? Dekksforskruvningen til septik brukes ikke, men bør sikkert smøres opp den også... Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Folk I Båt Svart 3.September.2013 Del på Facebook Svart 3.September.2013 Syrefri vaselin eller silikonfett. Forgiftnings/forurensningsfaren er lik null om du ikke absolutt skal klemme det direkte ned i tanken. Et tynt lag holder i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.September.2013 Del på Facebook Svart 3.September.2013 Kjøp ei tube hvit vaselin på apoteket. Ypperlig også til munnsår, batteripoler, impeller etc etc. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 3.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2013 Takk for gode tips! Jeg skal påføre et tynt lag på gjengepartiet og O-ringen. Hvit vaselin virker mest fristende å benytte på forskruvingen for ferskvannet. Jeg bruker blått 'griseri' på sprayboks fra CRC på batteripolene. Hvorfor ikke bruke hvit vaselin i stedet? Like bra, bare billigere! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.September.2013 Del på Facebook Svart 3.September.2013 Smører med vaselin da det sikrer at det er tett. At de ikke setter seg fast er bonus. Bruker vanlig vaselin. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.September.2013 Del på Facebook Svart 3.September.2013 Før havstrekk smørar eg o-ringane på loket til ferskvasstankane med smør. Ask Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 4.September.2013 Del på Facebook Svart 4.September.2013 Jeg bruker blått 'griseri' på sprayboks fra CRC på batteripolene. Hvorfor ikke bruke hvit vaselin i stedet? Like bra, bare billigere! Ta en liten titt her: http://www.maritim.no/vaselin-hvit-syrefri-250gr (Benyttes også på batteripoler for å unngå korrodering) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
avmønstret5 Svart 4.September.2013 Del på Facebook Svart 4.September.2013 Er hvit vaselin vannfast? Jeg foretrekk i alle fall orginal Cers.... gul vaselin som er vannfast og syrefri og kan brukes til "alt". . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.