Jump to content

johnson 70 hk vill ikke gå når eg sett den i gir

skar3

Recommended Posts

Hei, noen so har vert bort i det problemet? Har skrudd av forgasserene 2ganger å blåst dem, når eg sett den gir å skal "kjøre" dør den vekk, men når eg trykker inn nøkkelen "choke" når eg skal ta av kommer den litt,

Kan det ver bensinpumpa? Det er johnson 70hk 77mod vro som er utkobla

tipper at den ikke går på alle sylinderne, kan være vanskelig å høre på tomgang. hvordan ser pluggene ut, noen som skiller seg ut?

og hvordan ble forgasserne blåst, hadde du ute tomgangs- og hoveddysene?

77mod hadde ikke vro mener jeg, det kom på 80-tallet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må jo prøve å pumpe manuelt med Bensinpumpa som går fra tanken! Da finner du ut om Bensinpumpa di er ødelagt eller ei. Viss ikkje er de å sjekke gnist på hver enkel plugg...

Å viss du ikkje har hatt ute alle dysene i forgasserene å rengjort så har du jo egentlig ikkje gjort så mye:)

Hadde en slik Johnson 70 for en tid tilbak med samme problem, hos meg luktet det bensin ut av luftinntaket, jeg skiftet bladventilene som sitter rett innom forgasserne. Om disse er slitt/bøyde så vil du få en merkbart svakere motor. om du tar de ut så skal du knapt nok se en liten lys åpning mellom bladventilen og anleggsflaten. Men for all del IKKE snu disse kjøp nye og bytt de om de er slitte/bøyd. Snur du de kan du risikere at en knekker med dertil hørende motorhavari :o Guliksen i Ålesund hadde disse på lager da jeg måtte bytte mine .. Lykke til .

Har du funnet ut noe om dette?

Har samme problemet med min 70 evinrude.. driver og feilsøker dette.. https://baatplassen.no/i/topic/103879-198-70hk-evinrude-faar-ikke-turtall-i-gir/ kjenner du igjen symptomene der?

i mellomtiden kan du finne eksakt årsmodell fra tabellen på side 2 i denne pdf fila. http://shop.evinrude.com/media/document/ModelNumberReference.pdf

Skal følge med denne tråden. og komme med info hvis jeg finner ut av det..

Når du set den i gir treng den meir "suppe". Alt tyder på problemer med bensintilførsel. Eg måtte bruke choken for å kome meg til land då eg hadde liknande tilfelle. Var sprekk i membranen i bensinpumpa på min motor. Eg testa med frakobla bensinslange, og tilsynelatende så alt ok ut. Men allikevel var det pumpa. Har du kobla fra bensinslangen etter pumpa og drege motoren på starteren? Er det god sprut?

kjenner ikke forgasserne på johnsonen men aller mest sannsynlig er det faste dyser, og det som kan justeres er blandinsskruen og tomgangsskrue. ingen av disse som er synderen her tipper jeg - da ville den ikke gått særlig bra på tomgang heller.

så da kan det muligens være noe passasjer som fortsatt er delvis blokkert. for å få renset slikt er en ultralydvasker midt i blinken

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei, da har eg fått kjørt båten litt, trur problemet ligg i propelen

Noen so har info om hvilken propell eg skal ha til motoren? Og max turtall? Propellen som er på nå er 13x.19 (390896) hadde 4200 rpm, og nådde 25knop :-(

Den kovnet nesten kvargang eg skulle ta av, men når en fekk den over kneika så gjekk d greit, utenom lav rpm og fart da hehe

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...