Jump to content

johnson 70 hk vill ikke gå når eg sett den i gir


skar3

Recommended Posts

tipper at den ikke går på alle sylinderne, kan være vanskelig å høre på tomgang. hvordan ser pluggene ut, noen som skiller seg ut?

og hvordan ble forgasserne blåst, hadde du ute tomgangs- og hoveddysene?

 

77mod hadde ikke vro mener jeg, det kom på 80-tallet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Hadde en slik Johnson 70 for en tid tilbak med samme problem, hos meg luktet det bensin ut av luftinntaket, jeg skiftet bladventilene som sitter rett innom forgasserne. Om disse er slitt/bøyde så vil du få en merkbart svakere motor. om du tar de ut så skal du knapt nok se en liten lys åpning mellom bladventilen og anleggsflaten. Men for all del IKKE snu disse kjøp nye og bytt de om de er slitte/bøyd. Snur du de kan du risikere at en knekker med dertil hørende motorhavari :o Guliksen i Ålesund hadde disse på lager da jeg måtte bytte mine .. Lykke til .

Link to post

Har du funnet ut noe om dette?

 

Har samme problemet med min 70 evinrude.. driver og feilsøker dette.. https://baatplassen.no/i/topic/103879-198-70hk-evinrude-faar-ikke-turtall-i-gir/ kjenner du igjen symptomene der?

 

i mellomtiden kan du finne eksakt årsmodell fra tabellen på side 2 i denne pdf fila. http://shop.evinrude.com/media/document/ModelNumberReference.pdf

 

Skal følge med denne tråden. og komme med info hvis jeg finner ut av det..

Link to post

Når du set den i gir treng den meir "suppe". Alt tyder på problemer med bensintilførsel. Eg måtte bruke choken for å kome meg til land då eg hadde liknande tilfelle. Var sprekk i membranen i bensinpumpa på min motor. Eg testa med frakobla bensinslange, og tilsynelatende så alt ok ut. Men allikevel var det pumpa. Har du kobla fra bensinslangen etter pumpa og drege motoren på starteren? Er det god sprut?

Link to post

kjenner ikke forgasserne på johnsonen men aller mest sannsynlig er det faste dyser, og det som kan justeres er blandinsskruen og tomgangsskrue. ingen av disse som er synderen her tipper jeg - da ville den ikke gått særlig bra på tomgang heller.

så da kan det muligens være noe passasjer som fortsatt er delvis blokkert. for å få renset slikt er en ultralydvasker midt i blinken

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Hei, da har eg fått kjørt båten litt, trur problemet ligg i propelen

Noen so har info om hvilken propell eg skal ha til motoren? Og max turtall? Propellen som er på nå er 13x.19 (390896) hadde 4200 rpm, og nådde 25knop :-(

Den kovnet nesten kvargang eg skulle ta av, men når en fekk den over kneika så gjekk d greit, utenom lav rpm og fart da hehe

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...