skar3 Startet 4.September.2013 Link til dette innlegget Startet 4.September.2013 Hei, noen so har vert bort i det problemet? Har skrudd av forgasserene 2ganger å blåst dem, når eg sett den gir å skal "kjøre" dør den vekk, men når eg trykker inn nøkkelen "choke" når eg skal ta av kommer den litt, Kan det ver bensinpumpa? Det er johnson 70hk 77mod vro som er utkobla Sitér dette innlegget Link to post
Hansvik Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Hadde samme symptom på min Yamaha 70. Det var def bensinpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 (redigert) Får vell skru den i stykker og se, på vro pumpa er det 3 slanger som skal på under, den bakre er ikke blokka, har det noe å si, kontakta er ikke koblet til heller Redigert 4.September.2013 av skar3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Conquest Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Sjekk kompressjon! Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Komresjon var bra, Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 tipper at den ikke går på alle sylinderne, kan være vanskelig å høre på tomgang. hvordan ser pluggene ut, noen som skiller seg ut? og hvordan ble forgasserne blåst, hadde du ute tomgangs- og hoveddysene? 77mod hadde ikke vro mener jeg, det kom på 80-tallet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
skar3 Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Har vro pumpe da, pluggene ser bra ut, den skal gå på alle også, hvor er alle "hovud" dysene da? Og tomgangs dysd, kan en stille noe på forgassaren? Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Ingen fler som har vert bort i det problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Du må jo prøve å pumpe manuelt med Bensinpumpa som går fra tanken! Da finner du ut om Bensinpumpa di er ødelagt eller ei. Viss ikkje er de å sjekke gnist på hver enkel plugg... Å viss du ikkje har hatt ute alle dysene i forgasserene å rengjort så har du jo egentlig ikkje gjort så mye:) Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Har prøvd og pumpe, og eg har tatt ut 3 dyser, 1 oppe og 2 ned med flotøren, er der flere? Har gnist også, Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Hadde en slik Johnson 70 for en tid tilbak med samme problem, hos meg luktet det bensin ut av luftinntaket, jeg skiftet bladventilene som sitter rett innom forgasserne. Om disse er slitt/bøyde så vil du få en merkbart svakere motor. om du tar de ut så skal du knapt nok se en liten lys åpning mellom bladventilen og anleggsflaten. Men for all del IKKE snu disse kjøp nye og bytt de om de er slitte/bøyd. Snur du de kan du risikere at en knekker med dertil hørende motorhavari :o Guliksen i Ålesund hadde disse på lager da jeg måtte bytte mine .. Lykke til . Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hansen Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Har du funnet ut noe om dette? Har samme problemet med min 70 evinrude.. driver og feilsøker dette.. https://baatplassen.no/i/topic/103879-198-70hk-evinrude-faar-ikke-turtall-i-gir/ kjenner du igjen symptomene der? i mellomtiden kan du finne eksakt årsmodell fra tabellen på side 2 i denne pdf fila. http://shop.evinrude.com/media/document/ModelNumberReference.pdf Skal følge med denne tråden. og komme med info hvis jeg finner ut av det.. Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 6.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Nei har ikke funnet ut noe enda, skal skru av bensinpumpa, å skifte bensinslangene, tar gjerne mot fleire tips :-) * kompresjon er bra * gnist på pluggen * og den går på alle sylinderene, sjekket med å plukke av tenn hetta Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 På min var det irrete kabler til powerboks. Byttet til ny med nye kabler. Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 6.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Den starter å går gå tomgang, kan d forsatt ver powerboksa? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Min startet. I det den ble satt i gir døde den. Var gnist på plugger på tomgang. Kablene fra og til powerboks var grønne inni. Så vidt jeg husker var disse støpt inn i p.boks. Bensinpumpe finnes på Biltema. Hvis du pumper bensin får du sjekket dette Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 6.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Eg har "pumpe" på tanken, men klarer å ta litt av når eg bruker chok når eg set den i gir, er der noe justering på desse forgasserene? Sitér dette innlegget Link to post
Hansvik Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Når du set den i gir treng den meir "suppe". Alt tyder på problemer med bensintilførsel. Eg måtte bruke choken for å kome meg til land då eg hadde liknande tilfelle. Var sprekk i membranen i bensinpumpa på min motor. Eg testa med frakobla bensinslange, og tilsynelatende så alt ok ut. Men allikevel var det pumpa. Har du kobla fra bensinslangen etter pumpa og drege motoren på starteren? Er det god sprut? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.September.2013 Link til dette innlegget Svart 7.September.2013 kjenner ikke forgasserne på johnsonen men aller mest sannsynlig er det faste dyser, og det som kan justeres er blandinsskruen og tomgangsskrue. ingen av disse som er synderen her tipper jeg - da ville den ikke gått særlig bra på tomgang heller. så da kan det muligens være noe passasjer som fortsatt er delvis blokkert. for å få renset slikt er en ultralydvasker midt i blinken Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
skar3 Svart 7.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2013 Ja det er faste dyser, har ikke set tomgang lr blandeskru ultralydvasker? Skal sjekke bensinpumpa idag, Sitér dette innlegget Link to post
skar3 Svart 7.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2013 Hei, da har eg fått kjørt båten litt, trur problemet ligg i propelen Noen so har info om hvilken propell eg skal ha til motoren? Og max turtall? Propellen som er på nå er 13x.19 (390896) hadde 4200 rpm, og nådde 25knop :-( Den kovnet nesten kvargang eg skulle ta av, men når en fekk den over kneika så gjekk d greit, utenom lav rpm og fart da hehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.