Stig Å. Startet 4.September.2013 Link til dette innlegget Startet 4.September.2013 Fins det et skjema over elektriske i en sjømann 22 fra 1977? Jeg finner bare flere og flere løse ledninger som ligger og slenger. Har ikke begynt og følge ledningene for og se hvor de går men siden det er så mangen løse er det jo ikke sikkert jeg finner ut hva de er til. Tenkte jeg skulle begynne med det elektrike i neste uke og hadde vært kjekt med et slik skjema. Ser også at det er noen løse ledninger som sitter på motoren (2QM15G). Disse skal jeg få tatt noen bilder av i morgen og håper eventuelt noen her kan forklare meg hva de er til :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Her er i alle falle en link til håndboka for den modellen - dekker også ett par andre Yanmarmotorer. Yanmar_brukerh_ndbok_2QM_3QM.zip Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Stig Å. Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Takker for det men den er vel kun til motoren og ikke resten av det elektriske? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Finnes neppe noe skjema til Sjømann 22, disse var vel stort sett selvbyggerbåter? Er det så mye elektrisk du har da, lanterner, belysning, stereo,ekkelodd Jeg begynte og nøste i det elektriske på min båt, fant fort ut at det var bare og røske ut absolutt alt og begynne fra scratch Mye kjekkere og begynne på nytt en og flikke på noe gammelt man ikke kjenner tilstanden på Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Kommer til og fjerne alt og legge opp nytt men er jo kjekt og vite hva som er hva :-) Sitér dette innlegget Link to post
Figen Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 På eldre båter er det som regel fjernet og lagt til ledninger her og der. Slik var det på min båt også. Tok et par kvelder så var alt nytt og ordentlig lagt opp med føringsrør og strips. Føler meg mye bedre med det. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Start med å planlegge på papiret og lage deg et koblingsskjema. Merke kabler i henhold til skjemaet når du legger opp ledningsnettet. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Det er akkurat dette jeg holder på med. Det er blitt mange kurser etter hvert, det tuller på seg. God planlegging og skjema. Merk tilkoblingspunktene og merk kablene tilsvarene. Program for skjema og båtbibliotek finner du i dokumentarkivet. Hvis dette er interessant, kan jeg sende deg ett av mine skjema så ser du litt om hvordan jeg har tegnet, (men du må ha installert programmet først (DesignWorks Express)). Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 (redigert) Det er akkurat dette jeg holder på med. Det er blitt mange kurser etter hvert, det tuller på seg. God planlegging og skjema. Merk tilkoblingspunktene og merk kablene tilsvarene. Program for skjema og båtbibliotek finner du i dokumentarkivet. Hvis dette er interessant, kan jeg sende deg ett av mine skjema så ser du litt om hvordan jeg har tegnet, (men du må ha installert programmet først (DesignWorks Express)). Får ikke lastet ned det programet fra dokumentarkivet. Får besklked om at filen lastes sjelden ned og at den er skadelig Fikk lasta det ned men fater jo null av det hehe jaja få kikke litt på det i ettermiddag :P Redigert 5.September.2013 av Stig A. Å. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.