runsyv7 Startet 5.September.2013 Link til dette innlegget Startet 5.September.2013 Hei Da tok batteriet mitt kvelden, heldigvis mens båten lå til kai, og ikke ute på tur :), har Dere noen tips på hva jeg bør velge? Stod et Bosch Silver 70A fra før. Skal bruke det i en Yamarin 6110 med en Yamaha 150 Hpdi. Trenger kun strøm til start, og lanterne bruk. Er batteriene på Biltema ok?, og er 70Amper tilstrekkelig for en 2 takts 150 hester? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 (redigert) Kjøp samme batteristørrelse som stod i, og til den båten kan du bruke hva som helst vil jeg tro siden det er lite forbruk på båten uten at motoren går. :-) Husk å kjøpe startbatteri. Redigert 5.September.2013 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
runsyv7 Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 http://www.maritim.no/elektrisk/batteri-og-ladere/batterier/maritim-marinebatteri-75-a Noen som har erfaringer med dette batteriet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Det der er vel et forbruksbatteri, og ikke helt optimalt til ditt bruk. Jeg ville heller ha kjøpt et rent startbatteri hos f.eks Biltema. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
chrisrik Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 se i håndboka etter et batteri med nok CCA... 250'n etec min skulle ha bortimot 1000 dersom den skulle operere i kalde forhold. Sto i manualen. Biltema. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
runsyv7 Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Da ble det dette batteriet http://www.maritim.no/elektrisk/batteri-og-ladere/batterier/maritim-marinebatteri-75-a, skulle holde i massevis mente selger, han mente og at jeg kunne gå ned til 60A. Skulle det vise seg å funke dårlig, så kan jeg jo alltids kjøpe et større batteri, og bruke dette som reserve :) se i håndboka etter et batteri med nok CCA... 250'n etec min skulle ha bortimot 1000 dersom den skulle operere i kalde forhold. Sto i manualen. Biltema. Opererer selv bare i varme og koselige forhold fra mai til September :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.