Breezita Startet 5.September.2013 Del på Facebook Startet 5.September.2013 Prøver å få registrert en Dufour 36 Classic, kjøpt ny i Norge av Gran seil i 2001 i NIS/NOR registrene. Skipsregistrene har vært veldig hjelpsomme angående hva som kreves av dokumentasjon. De krever bl.a. notarbekreftet byggebrev med apostille. Jeg har byggebrevet, men det er ikke bekreftet eller har apostille. Dessverre vil hverken Gran Seil eller nåværende importør (Lunde båt) hjelpe til med dette. Hvordan får jeg tak i det? Eller må jeg gi opp registreringen? Takknemlig for hjelp BREEZITA Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
REM Svart 5.September.2013 Del på Facebook Svart 5.September.2013 Ta kontakt med nærmeste norske konsulat/handelskammer eller ambassade hvor båten ble bygget og be de hjelpe deg. Deretter må du sende byggebrevet ned for å få påstemplet apostille. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Breezita Svart 5.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2013 Takk for svar REM. Er det greit å sende originalt byggebrev i posten? Kanskje rekommandert? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
REM Svart 5.September.2013 Del på Facebook Svart 5.September.2013 Ja, send det rekommandert, og legg ved frankert returkonvolutt Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.