La Bolina Startet 5.September.2013 Link til dette innlegget Startet 5.September.2013 Jeg går i tanker om å kjøpe en ti år gammel Bavaria seilbåt og registrere den i NOR. Har sjekket litt og funnet at dette er en omstendelig prosess. Det jeg lurer på er byggebrev/bilbrev, er det noe som er utstedt til første eier i alle tilfeller? Dersom selger ikke har dette, er det noen som har registrert utenlandsk båt, fortrinnsvis Bavaria, i NOR som kan si noe om erfaringene med å hente dette fra Tyskland? For ordens skyld, båten er solgt ny i Norge og har hatt to norske eiere før jeg evt kjøper den. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Jeg hadde sjekket med Lunde Båt som er importør. De er veldig hjelpsomme. Muligens at de har opplysninger om båten i sine systemer. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
GeirT Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Tja Lunde båt har muligens noe fra 10 år tilbake. Men da jeg ville ha bekreftelse på at moms var betalt for båten jeg eier (levert av dem i 1998) - hadde de ikke faktura kopi i sitt arkiv. De hadde bare kjøpe kontrakten. Men spør for all del. De er hjelpsomme og har de ikke papirer ordner de alt fra Tyskland. Tror du må betale rundt 1500.- Kr for jobben. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Enzo Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Bill of sale skal første eier ha fått, dette er noe som bare utstedes en gang vanligvis så det er vel greit å få tak i originalen, så må denne underskrives på første salgsledd og bekreftes med apostille eller hva det nå heter. Det hele er så omstendelig at jeg har vurdert å gi opp og heller bare regge i småbåtregisteret eller sxk istedet Sitér dette innlegget Link to post
Popeye83 Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Snakk med Lunde båt. De hjalp meg med a skaffe bill of sale/byggebrev med alle nødvendige stempler og eu-konformitetserklering og annen info som Skipsregisteret krever selv om min bavaria var 10 år gammel når jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
La Bolina Svart 8.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Takk for svar. Da tar jeg en prat med Lunde Båt. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Lunde Båt ordna alt for meg og, ein 2002 modell solgt ny i Norge. Eg var andre eigar. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
La Bolina Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Takker for alle svar. Registreringen gikk som smurt. Lunde Båt var svært serviceinnstilte og fremskaffet nødvendig dokumentasjon i løpet av kort tid. Hos Skipsregisteret møtte jeg bare hjelpsomhet og vennlighet. Stor takk til de to tidligere eierne også som uten å lage problemer skrev under de nødvendige papirene. Nå er registreringsnummeret mottatt og klare til å settes på sammen med navnet. Sitér dette innlegget Link to post
Tridenten Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 La Bolina skrev On 16.2.2014 at 10.26: Takker for alle svar. Registreringen gikk som smurt. Lunde Båt var svært serviceinnstilte og fremskaffet nødvendig dokumentasjon i løpet av kort tid. Hos Skipsregisteret møtte jeg bare hjelpsomhet og vennlighet. Stor takk til de to tidligere eierne også som uten å lage problemer skrev under de nødvendige papirene. Nå er registreringsnummeret mottatt og klare til å settes på sammen med navnet. Hei, Gammel post, men like aktuell for meg i dag. Hvor mye måtte du betale for dokumentene fra Lunde den gangen? Jeg fikk en pris på ca kr. 7000... Synes det var voldsomt mye. -Magnus Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Tridenten skrev 52 minutter siden: Hei, Gammel post, men like aktuell for meg i dag. Hvor mye måtte du betale for dokumentene fra Lunde den gangen? Jeg fikk en pris på ca kr. 7000... Synes det var voldsomt mye. -Magnus Ja er nå 7000 kroner så mye for å sørge for nødvendig dokumentasjon når du ser på dokumentasjonskravene? https://www.sdir.no/fritidsbat/registrere-fritidsbat-i-nor/nyregistrering-av-fritidsbat/Registrere-nytt-fritidsfartoy-7-24m/ Sitér dette innlegget Link to post
Tridenten Svart 28.August.2018 Link til dette innlegget Svart 28.August.2018 Stort sett bare bilbrev og "ikke registreringsærklæring" som trengs fra fabrikanten da. Resten er skjøte fra tidligere eier og meg nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.