Bmwx1xdrive25d Startet 5.September.2013 Link til dette innlegget Startet 5.September.2013 Har i dag en F23 med en 5,7-260 hk motor. Går med litt motoroppgraderingsplaner, og har egentlig bestemt meg for en fabrikk ny Vortec motor, 5,7 med 330 hk. Jeg har i dag et Alpha drev. Om en ikke banker igang og herjer vil drevet tåle denne motoren? Begrensingen er vel offesielt 300 hk, men vil drevet kunne "gi opp" om en har en motor som orker en litt større propell, og 4800 o/min? Eller er Bravo drev eneste alternativ her? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Alpha one er solgt sammen med 350 magnum og også 377 som har 320 hk. Båten din er lett så hvis du ikke ligger og banker maksfart hele tiden kan det gå bra men i følge amerikanske fora er det slett ikke uvanlig å havarere Alpha drev ved mye hopping. Og det blir det garantert med denne båten! Det er forholdsvis billig for et brukt drev i reserve da. Selv valgte jeg å bytte til Bravo one for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Jeg føler selv jeg er ganske forsiktig med hopping og herjing, men er gøy å kjøre fort. Men er det tempen som tar drevet da? Eller er det den fysiske belastningen? Hva må en gi for et brukt Alpha drev? Hva skjer med de som havarerer? Hva må enn gi for et bravo drev? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Priser finner du ut av på finn.no, blocket.se og eBay.com Det er nok ikke driftstemperaturen som er problemet på denne båten, det er belastningen når du lander som kan være i meste laget. Over 50 knop flyr du med denne båten, tro meg. Og iallefall i 60 Ta det kurset eller bli med i min så skjønner du. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Er påmeldt på kurs:) men hadde vært morro å vært med deg en tur for å sammenligne litt:) Det ligger en båt på Finn.no , med 385 hk i, den skal gjøre 58 knop. Er ikke det lite til å ha en så sterk motor? Med 330 hk, hvilke fart burde min klare da tror du? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Jeg fikk bremsa motoren min til 334 hk nå i forrige uke. Litt skuffende syns jeg så jeg vurderer å porte litt de Vortec toppene jeg har som da får store ventiler, samt å bearbeide innsuget evt prøve med et annet. Jeg regner med å se 60 under gode testforhold med riktig propeller. Fikk tak i en 24" turbo som jeg skal teste ellers blir det en preppet Mirage plus 25". Med 385 hk burde han vel nærme seg 65knop tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 5.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Minge garanterte at dene motoren skulle yte 320, men kunne være heldig at den yte 330. Om den skulle yte 320, med Ballistic 14-1/2- 23 propell, burde jeg kunne se 55 knop med den? Topp turtall på max effekt var 5200, men han mente jeg skulle kunne få ca 4800 på max. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Den F-23'n i Stavanger har nok heller 285 hester. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.