satyrion Startet 6.September.2013 Del på Facebook Startet 6.September.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43524774 Ikke det at jeg har penger til å kjøpe den, men vet noen hvorfor den er så billig, er jo helt ny å ser utmerket ut. Prisen tilsvarer jo ca en ny 70 fots Princess. Er det pga den ligger i utlandet å det vil koste 50 mill ekstra å få den registert i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 Prisen er nok oppgitt i Euro, men finn.no lar deg ikke endre valuta. Leieprisene lenger ned er oppgitt i Euro. Altså er båten 8 ganger dyrere.... Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 6.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2013 (redigert) Prisen er nok oppgitt i Euro, men finn.no lar deg ikke endre valuta. Leieprisene lenger ned er oppgitt i Euro. Altså er båten 8 ganger dyrere.... Siterer fra annonsen: Hun er laget utelukkende for folk som verdsetter kvalitet og god smak og prisen på 3.500.000 EUR er oppsiktsvekkende lav for en 48 meter lang yacht. Redigert 6.September.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 hhhmm, nei da vet jeg ikke:) Det var billig, vi får spleise på den:9 Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 6.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2013 sendte mail til selger å spurte :=) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 Kanskje det følger med noen fordringer! Eller defekt ved motor/styresystemer. euroene ruller nok fort når en setter dene på service:-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
satyrion Svart 7.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2013 (redigert) Fikk svar fra selger så da var det mysteriet løst Skroget er fra en minesveiper bygget i 1964, men skroget er belagt med epoxy, såkaldt cold moulded. Overbygningen er super construction, aluminium og motorene er nyoverhalte. Båten er sjøsatt igjen i 2012.Å importere denne yachten til Norge er dyrt! Først skal du transportere den til Norge på egen kjøl. I verste fall ønsker myndighetene moms på transportutgiftene, Bare det koster mange ekstra penger. Så skal du betaler Moms av kjøpesummen, og i tillegg skal du betale HK-avgift. Vi ønsker først og fremst å selge denne yachten til noen som vil bruke den i Middelhavet under vårt management. Redigert 7.September.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Bak alle ordene. Trebåt med aluminiumsoverbygg. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Bak alle ordene. Trebåt med aluminiumsoverbygg. Glassfiberbelagt! trebåt med Alu overbygg. Her er det bare å for kjøper! Trygve Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 7.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2013 blir sikkert dyr service på den etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Tråden startet jo med et poeng om at båten var billig..? Helt kurant og ærlig deal dette her; man får det man betaler for Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Tråden startet jo med et poeng om at båten var billig..? Helt kurant og ærlig deal dette her; man får det man betaler for Nja, vil vel ikke kalle annonsen helt ærlig. D står tross alt at det et 2012 modell og i glassfiber, først når man spør nærmere får man opplysning om at d er en ombygd utrangert militær båt som er belagt m glassfiber. Alder og timer på motor fremkommer ikke. men siden de er "overhalt" antar jeg at de er gamle! Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Mja. Det det står er at skroget er cold moulded. Strips av tre limt sammen med epoksi. Super structure er bare for at det skal se fint ut på trykk. Superstructure betyr overbygg. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 rett på meg hvis jeg tar feil, men trodde ikke det var "vanlig" byggemetode i 1964? Snakker vi ikke da helt i starten for epoxy/glassfiber? Tolket dette som at det er treskrog som har fått noen cm glassfiber i 2012. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Hadde ikke noe kommet med opplysninger om at den er oldis trebåt egentlig så skulle jeg til å si at folk som kjøper båt på 150+ fot de kjøper ikke ukurans, den båten der ser jo ikke akkurat ut som de populære nyere superyachtene ute i verden som produseres av Lurssen og lignende. Det der ser jo ikke ut i måneskinn Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Glassfiberbelagt! trebåt med Alu overbygg. Her er det bare å for kjøper! Trygve om et par år så blir det mye bra kompostjord til å dyrke salat i!Alle pressentasjonsbildene i salgsannonsen er digitale tegninger! Hadde det ikke vært mere tillitsskapende å presentere båten med bilder som viser båtens egentlige fremtoning. De digitale bildene viser båten slik drømmen var da ommbyggningen startet. Det er mere interessant å se resultatet. Det er sjeldent vellykket å kjøpe en annens drøm! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
quantumduck Svart 8.September.2013 Del på Facebook Svart 8.September.2013 Alle pressentasjonsbildene i salgsannonsen er digitale tegninger! Nei nå tror jeg jammen du spøker, det er skrukker på lakenet og alt mulig "feil" jo ... :o) http://akasiayachting.com/kuzey-t http://www.kuzeyt.com/photos/ Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.September.2013 Del på Facebook Svart 8.September.2013 Ingen bilder av maskinrom og skutebunn eller tekniske løsninger... Hehe.. Skal man først bygge en sånn type båt, så er nok neppe selve skroget den største kostnaden uansett.. Skal man bygge en kvalitetsbåt i en hviss størrelse er det nok fremdriftsmaskineri Tekniske løsninger og utrustning som koster mest. Hvorfor man skal spare inn på å plaste opp et gammelt skrog i tre, er for meg veldig vanskelig å forstå Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.