Adland Startet 8.September.2013 Link til dette innlegget Startet 8.September.2013 Om lykken står den kjekke bi, og at både banken og været ordner sakene sine i tide så satser eg på henting av ny båt fredag (13.9?!?) til lørdag/søndag... Ser det er i overkant av 400 nm og er jo da i teorien 16t gange på direkten... Har gjort det (19t) en gang før, men da på en litt lysere årstid.... Skal prøve å poste litt underveis om det lar seg gjøre... Tar i mot gode råd og tips! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
ashfirelate Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Skal prøve å poste litt underveis om det lar seg gjøre... Gratulerer med ny båt da! Husk å ta masse bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Blir en flott tur. Legg inn en ekstra sikkerhet mot været. Selv om du har en fantastisk båt. Kan det skje uforutsette ting.. bruk og Ais. Enten på utstyr i båten eller via telefon. Da er det mange som følger. Det er jo mobildekning hele veien. :-) Mange tips å få underveis. LYKKE TIL. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Adland Svart 8.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Korleis får eg AIS på iPad? Har Marinetraffic app, men den sender vel ikkje ut signaler?? Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Zitt Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Gratulerer så mye med ny båt! Skal bli et flott syn i Bjørnefjorden den! Håper du får lagt ut mange bilder. God tur!!! Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Korleis får eg AIS på iPad? Har Marinetraffic app, men den sender vel ikkje ut signaler?? Søk opp 'mais' på AppStore. God tur! Gleder meg til å følge turen. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Adland Svart 8.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Har da lagt Tiril inn på AIS, så får vi se når vi er på havet om den funker som den skal! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Glimrende. .bruk gjerne Tapatalk og.. for daglige bilder.. det gjorde ikke jeg på hentetur for drøyt ett år siden. Men brukte det mye i sommer. Vi liker bilder her inne. Det øker interessen voldsomt. Hvis du leter på henteturer finner du mange gode råd. Dieselfylling.. blant annet.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Adland Svart 8.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Med litt flaks kan det hende eg får selskap av ein av dei andre medlemmene her som også skal hente båt på Østlandet og kjøre den til Vestlandet neste helg... Hadde vore stas, både for bilder, sikkerhet og selskapet sin del..... Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Det er kjempebra.. dersom det lykkes. . Heiser flagg.. når dere passerer Arendal. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Adland Svart 11.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Værmeldingene ser bra ut, og eg får selskap av Perih som skal hente en Viknes 1080 i Fredrikstad, så dette kan bli bra! :-) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Worry II Svart 11.September.2013 Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Gratulerer med flott båt ! Vi er flere som sitter klare for en høst-hentetråd, vil jeg tro... Gleder meg og god tur, om ting går rett vei med overtakelsen ! Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.September.2013 Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Grattis. Mitt råd til deg er: ta det med ro og nyt turen. :-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Adland Svart 12.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Da er båten overtatt, kveldsmaten fortært og en lykkelig eier kommer nok til å slite med å sove i dag ja.... :-) 348 nm heim, så slett ikkje så langt det! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Worry II Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Du sover vel i nye skipet i natt ? Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 12.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Jada, tar ut tidlig i morgen.... Men er jo mye som skal utforskes! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Bitteliten Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Gratulerer! God tur hjemover Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 bILDER!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 går dere innom tromøy.. å arendal? Ligger på fjorden å heiser flagget... Gratulere med flotte båter.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Åhoy.. ser det går unna. Er jo straks ved Jomfruland.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mariell Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Ser ut til at en strekk på beina og lunch er planlagt i Risør? Hvis ikke har du dem i Arendal om ett par timer Bjørn. Redigert 13.September.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 ja... de er gode til å stå på.. jeg fikk en telefon.med ett oppdrag. så med den farta de har nå.. rekker jeg vel ikke ut.. før de er passert. Filleren... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Hav en fantastisk tur!! Meget misundelig Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 13.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Lunsj i Arendal! Får desverre ikkje til å laste opp bilder! Et fantastisk vær å gå i! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Zitt Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Håper vi får se bilder siden! God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.