Jump to content

Hentetråd NordWest 370 Svelvik - Holmefjord

Adland

Recommended Posts

Ser fantastisk ud!

Vær opmærksomme på at der i løbet af søndagen kommer et ganske potent lavtryk ind over Færøerne. Det har et centertryk på ned i nærheden af 960 hpa og det bliver derfor ganske blæsende langs Vestlandet fra søndag middag og frem. Banen og timingen af lavtrykket er usikkert, men det vil ganske sikkert være en god ide at være godt deroppeaf inden søndag middag!

Ser fantastisk ud!

Vær opmærksomme på at der i løbet af søndagen kommer et ganske potent lavtryk ind over Færøerne. Det har et centertryk på ned i nærheden af 960 hpa og det bliver derfor ganske blæsende langs Vestlandet fra søndag middag og frem. Banen og timingen af lavtrykket er usikkert, men det vil ganske sikkert være en god ide at være godt deroppeaf inden søndag middag!

Han har skikkelig båt - det går nok greit :wink:

Blir motsjøen krapp så reduser farten til 14-18 knop, trim baugen godt ned med trimplan

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Blir motsjøen krapp så reduser farten til 14-18 knop, trim baugen godt ned med trimplan

Sjøen rundt Lista kan være svært krapp og ubehagelig. Har aldri opplevd lignende. Gikk strekningen i sommer mes skikkelig sjø. Snakket med andre motorbåteiere som jevnlig kjørte denne strekningen. De hadde samme erfaring. Også Jærens rev kan være ugrei. Gå langt ut er rådet jeg fikk, minst 150 meter vann under kjølen.Tror jeg ville lyttet til rådet fra MajorAndy. God tur videre!

Joh.., men bliver det 20+ m/s fra sydvest langs vestlandskysten, så tvivler jeg på at det bliver hverken morsomt eller sikkert at være udenskærs. Så lidt planlægning og "heads up" skader jo ikke :-)

red: Her er udsigten som den ser ud i dag:

bilde

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Smart å gå Lista når det er fint vær.. Jeg har gått Lista flere ganger med MTB og opplevd bølger der som ikke er greie for lystbåter!

NW37CC er foresten en av mine drømmebåter, tidløs design og store maritime tradisjoner, samt en innredning som er akkurat slik jeg synes det skal være.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Gøy å følge med. Sitter og kikker på Marinetraffic med jevne mellomrom.

Også artig at de to skulle hente våt samme helg og tar følge.

Må være deilig følese å få utnyttet det fine været og komme seg så langt på en dag. Veldig lurt synes jeg :-)

Tipper det blir godt å komme i havn i kveld, ja.

God tur og lykke til videre :-)

bilde

Imponerende dagstrack !

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...