Zitt Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Tusen takk, Hafrsfjord, dette var gøy! Jeg trodde ikke denne pc'en kunne brukes till annet enn å skrive brev til tante Laura! Redigert 13.September.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 50 nm igjen til Haugesund. eller 2.5 time i farta de gjør nå. Pils og ankerdram rett før 23.00. Bølgehøyde en meldt å være snaue meteren. Vind sørøst under 10sm frem til i allefall midnatt. Dette går kjempebra Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 De trykker på videre ser jeg. Jærens rev er unnagjort og kurs for karmøy. De har nok veldig lyst til å nå målet sitt i kveld tipper jeg. Om de vil gå litt kortere i kveld kan Skudneshavn være et alternativ også, men har en følelse av at de banker på helt til Haugesund :-) Noe sier meg at disse gutta vet hva de driver med. Bekmørkt der ute nå. Misunnelig, jeg? Nei, ikke i det hele tatt, lol ;-) De legger kursen godt på utsiden av Kvitsøy. Hadde vært gøy med en oppdatering fra gutta, men de har sikkert nok og følge med på nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Pokker for et tempo ! Det er svart der ute og det går i 22, det er redskapen sin å criuse i, begge disse to båtene. En ankerdram så blir det innsiden av øyelokket neste ? 2 slitne mannfolk, vil jeg tro ? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Tror nok også at besøket på Mackkjelleren blir av kort karakter. Blir nok natti natti ganske raskt. En god natt søvn er veldig godt fortjent. Håper ikke de har noen 06.00 avgangsplaner for i morgen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Kanskje de to er ganske høyt oppe på adrenalin og har godt av en dram å roe seg på :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Garantert, Worry :-) Håper vi får høre litt om turen før de bikker i kveld... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Hvem er High Speed Craft som følger gutta inn til Haugesund ? Noen som vet ? Redigert 13.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Sikkert Flaggruten som synger på siste vers. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Det er Tidebris, flaggruten. Ser at plottet på den er 30 min gammelt, så den var nok godt foran gutta. Bare noen minutter igjen nå :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Ja, de er på plass nå. Godt jobba ! Skål ! (jeg måtte ta en ankerdram nå selv) Sitter selv hjemme i hagen i et 5 x 10 meter stort partytelt som vi dekker opp til bryllupsfest i morgen. Har gått glipp av 2 båthelger siden jeg giftet meg, så på søndag skal jeg Jeløya rundt, men uten AIS :-) Hvordan er det med dere sjøfarere, båtene på stell ? Maskiner skjønner vi at fungerer, men hvordan er hue ? Redigert 13.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Kan se ut som om de har lagt seg utenfor Rica Maritim. Er det noen web kamera der? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) 50 nm igjen til Haugesund. eller 2.5 time i farta de gjør nå. Pils og ankerdram rett før 23.00. Da ser det ut til at begge er holder på å legge til. Syns det var bra tippet ankomsttid, av en som sitter offshore langt nede i Angola. :) Redigert 13.September.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Adland Svart 13.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Sliten, tørst og sulten.... Og uten kart påmplotteren ettr Lista, så har det vært heftig studering av papirkart, fyr og lykter.... Men ellers alt vel! Skål! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Perih Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Vel fremme. Men det viste vel de fleste :) Nå: MAT, Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Gratulerer med vel gjennomført maraton Adland og Perih :-) Var begge båtene uten kart på plotterene etter Lista, eller bare den ene? Godt å ha radaren tenker jeg :-) Hva viser dagens logg mtp distanse? Redigert 13.September.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Så dere lå langt ute ja, og en liten bommert ved Kvitsøy. Men er nå greit å ha noe å gjøre på også under slike lange etapper! Er det rett i kjelleren nå da? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 ..og uten kart på plotteren etter Lista.. Hmm, hva skjedde ? Ikke mere kart, i lås, eller i svart ? Skummelt nok i mørket det... Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Bjolbre Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 En fornøyelse å følge dere begge. :-) Velfortjent pils. Fornuftig å velge Hansa. Så slipper dere å lukte øl. *dukker* Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 13.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Var vel rett og slett tom for film på kartet ja... Såg etterpå at det var danmark/svergie og til lista..... Men det gikk helt fint... Gikk langt ut med vilje, men bommet litt ved Imsen sør for Kvitsøy, men tok det da det dukket opp noe på radaren som ikkje skulle være der.... Eg har en rolig dag i morgen med kun 60 nm i kjente farvann, så skal sove til eg våkner... Stakkar Perih derimot er knapt halvvegs.... Redigert 13.September.2013 av Adland (see edit history) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Adland Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Kan se ut som om de har lagt seg utenfor Rica Maritim. Er det noen web kamera der? Har vært så mangen ganger i Hgsd at eg legger meg i hvertfall ikkje der webkamera ser meg godt! :-) :-p Bunkring i Svelvik Verdens Ende Etter dette var det litt mykje sjø til å drive å ta bilder når ein var aleine ombord.. Er ikkje til legge skjul på at 278 nm er ein skikkelig test både for båt og skipper, og uten plotter siste biten så var det en opprusking ikkje så ofte brukte kunnskaper... Men det var en herlig følelse å nå målet om Haugesund, som sikkert var i overkant høgt ?!?! Timing og godt verktøy er halve jobben! Eller skitflaks...... Glad eg er her eg er i dag, og ikkje i Sør om Jæren.... Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Bergen dørk Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 (redigert) Fantastisk flott båt det der og lykke til med siste etappe! (Sjarmøretappen, med unntak av Sletta, men det spakner vel litt nå et par timer eller på kveldinga igjen) Redigert 14.September.2013 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Adland Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 (redigert) Det er om og gjøre å ikkje legge Lista for høgt folkens! Og vi er glade for at den var der den skulle! Takker for innteressen for turen vår, imponerende at så mangen vilt fremmede følger med på kva vi gjør på! God Helg! Redigert 14.September.2013 av Adland (see edit history) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Perih Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Henger meg på den. Veldig kjekt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.