Jump to content

Hentetråd NordWest 370 Svelvik - Holmefjord

Adland

Recommended Posts

De trykker på videre ser jeg. Jærens rev er unnagjort og kurs for karmøy. De har nok veldig lyst til å nå målet sitt i kveld tipper jeg.

Om de vil gå litt kortere i kveld kan Skudneshavn være et alternativ også, men har en følelse av at de banker på helt til Haugesund :-)

Noe sier meg at disse gutta vet hva de driver med. Bekmørkt der ute nå.

Misunnelig, jeg? Nei, ikke i det hele tatt, lol ;-)

De legger kursen godt på utsiden av Kvitsøy. Hadde vært gøy med en oppdatering fra gutta, men de har sikkert nok og følge med på nå. bilde

Mvh. SAP

Ja, de er på plass nå. Godt jobba ! Skål ! (jeg måtte ta en ankerdram nå selv)

Sitter selv hjemme i hagen i et 5 x 10 meter stort partytelt som vi dekker opp til bryllupsfest i morgen. Har gått glipp av 2 båthelger siden jeg giftet meg, så på søndag skal jeg Jeløya rundt, men uten AIS :-)

Hvordan er det med dere sjøfarere, båtene på stell ? Maskiner skjønner vi at fungerer, men hvordan er hue ?

Redigert av Worry II (see edit history)

50 nm igjen til Haugesund. eller 2.5 time i farta de gjør nå.

Pils og ankerdram rett før 23.00.

Da ser det ut til at begge er holder på å legge til.

Syns det var bra tippet ankomsttid, av en som sitter offshore langt nede i Angola. :)

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Var vel rett og slett tom for film på kartet ja... Såg etterpå at det var danmark/svergie og til lista..... Men det gikk helt fint... Gikk langt ut med vilje, men bommet litt ved Imsen sør for Kvitsøy, men tok det da det dukket opp noe på radaren som ikkje skulle være der.... Eg har en rolig dag i morgen med kun 60 nm i kjente farvann, så skal sove til eg våkner... Stakkar Perih derimot er knapt halvvegs....

Redigert av Adland (see edit history)

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

Kan se ut som om de har lagt seg utenfor Rica Maritim. Er det noen web kamera der?

Har vært så mangen ganger i Hgsd at eg legger meg i hvertfall ikkje der webkamera ser meg godt! :-) :-p

bilde

Bunkring i Svelvik

bilde

Verdens Ende

bilde

bilde

bilde

bilde

Etter dette var det litt mykje sjø til å drive å ta bilder når ein var aleine ombord..

Er ikkje til legge skjul på at 278 nm er ein skikkelig test både for båt og skipper, og uten plotter siste biten så var det en opprusking ikkje så ofte brukte kunnskaper... Men det var en herlig følelse å nå målet om Haugesund, som sikkert var i overkant høgt ?!?!

bilde

Timing og godt verktøy er halve jobben! Eller skitflaks...... Glad eg er her eg er i dag, og ikkje i Sør om Jæren....

Det er om og gjøre å ikkje legge Lista for høgt folkens! Og vi er glade for at den var der den skulle!

bilde

Takker for innteressen for turen vår, imponerende at så mangen vilt fremmede følger med på kva vi gjør på!

God Helg!

Redigert av Adland (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...