Perih Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Det er et bra stykke ja, men med en driftsmidler båt er det ingen problemer. Vi er ikke hjemme før i morgen, men da har vi vel gått ca 600 +/- lang tur, men du verden vi har fått se mye og fått mye inspirasjon. Anbefaler en tur langs kysten i alle fall! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Hva ble totalt dieselforbruk? Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Tja... Ligger på ca 60 i timen på 20,5. Kanskje 1400 liter...? Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Ser at du gikk om Hardbakke,men jeg trodde det var raskere å ta Krakhellesundet? Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Det stemmer nok Elon, men vi sparte mye ruskevær med å gå rett i mot over Sognefjorden, i stede for fra siden østover? Dessuten var det noen flotte sund og passasjer opp den ruta! (Men det var flaks:) generelt en fin tur om noen trenger litt tips på tilsvarende tur. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Da var Vaje på vei videre. http://marinetraffic.com/ais/ Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Perih Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Nå har vi startet ja! Fantastiske forhold så dette må bli en bra dag over Hustadvika. Passerer Lepsøyrevet. Det er godt tilrettelagt i Norge. Veldig bra. Bilder fra havna og Lepsøyrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Vært morsomt å følge dere, meget imponerende utført hentetur! Flott båt, godt mannskap og god navigering. Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Skal bli spennende å se kurs ove Hustadvika, men i det flotte været du nå har er vel dette rene ferieseilaset? Tips; neste gang du er i Ålesund fyller du tankene under Skarbøvikbroa. Alltid billig diesel. God tur hjem! Og takk for reisetråden. Og til følgre av tråden; foreslår at dere går inn på gule sider/sjøkart og ser på havstykket som nå skal forseres. Greit å ta dette på dagtid. Redigert 15.September.2013 av aebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg tror gassen mjå ha hengt seg opp! Han holder jo samme fart hele veien, uansett hva som kommer i veien! Over Hustadvika hadde jeg stusset, selv med gummibåten. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Skal bli spennende å se kurs ove Hustadvika, men i det flotte været du nå har er vel dette rene ferieseilaset? T Ut fra veivalget så har det nok hvert mye gammel stor moro der. 2-3 m/sSvak vind fra nord i område. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Zitt Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Nå etterhvert begynner han vel å kjenne lukten av hjemmelagete kjøttkaker!?! Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Hustadvika var en fryd i dag! Litt gammel moro men veldig lettvint og greit. En halvtime til hjemmehavn. Skal legge ut litt bedre bilder når jeg er vel hjemme. iPad bilder er ikke all verden i alle fall. (Hvis det er interesse for det da...) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 JAAA! Interessen er stor! Gratulerer med vel gjennomført oppdrag, og takk for turen! Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Mulig det står her, men har i så fall gått meg hus forbi.... hva er endelig mål / hjemmehavnen (utover at det er normøre)? Redigert 15.September.2013 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Virkelig godt jobba Heldig med været også. Takk for turen og gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Mulig det står her, men har i så fall gått meg hus forbi.... hva er endelig mål / hjemmehavnen (utover at det er normøre)? Jeg vil tippa på båthavna i Øravegen, Ålvund... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Mulig det står her, men har i så fall gått meg hus forbi.... hva er endelig mål / hjemmehavnen (utover at det er normøre)? Regner med at Ålvund er endestasonen. Han ligger fortøyd rett på nedsiden av fotballbanen ved Ålvundfjord skole. Ikke lett å komme noe lengre innover. Utolig hva man finner ut med kombinasjonen gulesiderkart og marinetraffic :) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Perih Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Det stemmer! Ålvundfjord er endelig destinasjon og hjemmehavn. Tusen takk for ivrige meldinger og tett oppfølging. Hadde vi fått problemer tror jeg Redningsskøyta skulle hatt problemer med å komme først:) skal komme med noen flere bilder og et sammendrag av reisen. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Hvilken tur! Tak for at orke både en sådan odysse og at holde os opdaterede. Det var både lærerigt og underholdende at følge med i! Og god reklame for Viknes Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg er imponert over skipper og skute, distansen dere har lagt bak dere denne helgen er laaaang. Takk for at du delte duren med oss på BP, moro med 2 hentetråder samkjørt :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Elon Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Det stemmer nok Elon, men vi sparte mye ruskevær med å gå rett i mot over Sognefjorden, i stede for fra siden østover? Dessuten var det noen flotte sund og passasjer opp den ruta! (Men det var flaks:) generelt en fin tur om noen trenger litt tips på tilsvarende tur. Ja,Solund er ei perle Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.