Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt en vippearmgiver for vanntank?


bergie

Recommended Posts

Hvilket fabrikat er uret dette skal brukes til?

De fleste givere i dag er vel av typen rør med innvendig flotør, som leveres i flere lengder, etter dybden på tanken. Disse leveres vel av de fleste nett butikker for båtutstyr. Jeg kjøpte nettop en slik til min septiktank, da den gamle hadde tatt kvelden, fra BestMarin. Denne var av typen Wema.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Instrumentet er av typen Veethree. 0 til 180 ohm.

Problemet er at tanken er V-formet og hullet for giveren er plassert til side for midten. I mangel på noe bedre, har jeg nå en 20 cm Wema giver i tanken.

Det er det lengste jeg kunne få til å passe. Tanken er ca 45 cm på det dypeste, så når instrumentet viser tom tank, har jeg fortsatt mye vann igjen.

Et annet mer irriterende problem, er at når flottøren har nådd enden på stanga med vannnivå like under, og det er litt bevegelse i båten, ligger den og dunker på endestoppen.

Vanntanken er under køya, Like før jeg demonterte giveren en natt i sommer..... :cryin:

 

En vippearm vil kunne tilpasses og monteres slik at den går (nesten) helt ned i bunnen av tanken. Stod en slik i tanken da jeg kjøpte båten, men den var ødelagt.

Kjøpte en ny, men den var tydeligvis beregnet for drivstoff for den varte ikke to måneder i vann.

 

Skulle gjerne hatt en som var tilpasset vanntank.

Fant en på Ebay. Hadde riktig motstandsverdier og var laget i "stainless steel". Kan brukes i både vann og drivstoff, skriver selgeren.

Kanskje denne kan være en løsning?

Redigert av bergie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...