Henrikbotn Startet 9.September.2013 Link til dette innlegget Startet 9.September.2013 Hei! Er det noen som vet hvilken propell størrelse man kan ha til en Johnson 25 hk 2001 modell? Jeg skal ha en stålpropell og vil gjerne øke litt på fart :) Kommentar fra moderator: Tittel endret, var Propell til 25 hk som er på en gh 11 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Ballistic har et par stk som passer., hvilken propell har du fra før da? http://m.deepblueyachtsupply.com/propellers/michigan-wheel-ballistic-propellers/ModelNumber/BALLISTIC-305029 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Henrikbotn Svart 10.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Ballistic har et par stk som passer., hvilken propell har du fra før da?http://m.deepblueyachtsupply.com/propellers/michigan-wheel-ballistic-propellers/ModelNumber/BALLISTIC-305029 Har en svart aluminiumspropell som er litt slitt :) men anbefaler du 13 tommer eller 15 tommer? Har hørt at båten går fortere med en 15 tommer isteden for 13 tommer. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Du kan nok med fordel ha en 15-tommer på den lette båten. Mål turtallet, det bør ligge nærmere 6000 med kun deg i båten. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 11.September.2013 Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 15" tommer går fortere ja hvis motoren klarer å dra den. Det er mulig den gjør med så liten båt. Ville prøvd det jeg. Vet du dimensjonen på din gamle da? Står ofte på propellen.. Lettere å mene noe da;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Henrikbotn Svart 11.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Finner ikke dimensjonen :) men har hørt av mange som har gh 11 at 15 tommer er ideelt! :) Og uansett så kan du få solgt den propellen for det dobbelte av det du kjøpte den ny på nettet fra ;) Sitér dette innlegget Link to post
Henrikbotn Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Altså, radiusen på den gammle propellen er 13 cm er den da 13 tommer? Den er målt 13 cm fra midtpunktet i propellen til spissen av et propellblad :) Du kan nok med fordel ha en 15-tommer på den lette båten. Mål turtallet, det bør ligge nærmere 6000 med kun deg i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 (redigert) Det er STIGNINGEN på propellen vi snakker om med 13 eller 15 tommer. Stigningen på en propell er enkelt sagt distansen den ville lagt bak seg på en omdreining om den hadde gått som en skrue i en treplanke. En 13-tommers propell skal dermed forflytte seg 13” eller 33,02 centimeter. DIAMETEREN er avstanden fra tuppen av et blad til motstående tupp. På propellen kan det for eksempel stå 12 x 13, det betyr 12 tommers diameter og 13 tommers stigning. Redigert 17.September.2013 av Åpen Wesling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henrikbotn Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2014 Hei! Jeg er så usikker så usikker! Skal jeg kjøpe 13 eller 15 tommer Michigan Ballistic? Toppturtallet skal ligge på 5500 rpm med 25 hk'en. Jeg vil ha mest mulig fart! Noen sier 13 tommer og noen sier 15 tommer. Jeg kjøpte et digitalt tachometer på biltema, men jeg fikk det ikke helt til, hva synes folk? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Dropp hele kjøpet om du kun handler for å få mere fart. Stålpropell på en så liten motor er bortkastede penger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.