Jump to content

Kontrakt for kjøp av ny GP 760 SE underskrevet

GP760

Recommended Posts

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Gratulerer med ny båt. Kjempefin! Jeg ser at det har skjedd noe nytt - spesielt lay-out på dashboard.

Jeg hadde en GP700SE selv for noen år siden med Volvo D3/160.

Jeg opplevde GP700SE som en kvalitetsbåt, og har kun godt å si om den - ikke minst når det gjelder sjøegenskapene.
Men så er den jo også, etter det jeg kjenner til, konstruert av ingen ringere enn Hans Jørgen Johnsen - Windybåtenes mangeårige konstruktør.

Jeg er ganske sikker på at du får mye glede av denne båten - og kontakten med Harald Baardsen. Lykke til!

Redigert av jabra (see edit history)

Gratulerer med ny båt. Kjempefin! Jeg ser at det har skjedd noe nytt - spesielt lay-out på dashboard.

Jeg hadde en GP700SE selv for noen år siden med Volvo D3/160.

Jeg opplevde GP700SE som en kvalitetsbåt, og har kun godt å si om den - ikke minst når det gjelder sjøegenskapene.

Men så er den jo også, etter det jeg kjenner til, konstruert av ingen ringere enn Hans Jørgen Johnsen - Windybåtenes mangeårige konstruktør.

Jeg er ganske sikker på at du får mye glede av denne båten - og kontakten med Harald Baardsen. Lykke til!

Takk for det!

Båten kommer uken etter påsken og vi gleder oss.

Foruten nytt dashbord har det kommet til nytt bauspyd og forlenget badeplattform.

Mvh

Rune

• 4 uker senere...
  • 11 år senere...

Det irriterer meg at denne ikke ble laget i en 35-26 fots utgave også, med bredden økt med ca 15-20 cm og høyde med 25 cm. Valgfritt med HT eller uten. Hadde vært perfekt for to voksne med unger ut av huset. Det er mange fine strak akselbåter der ute, men da med akterkabin som stjeler adkomst og gulvplass generelt. Toppfart på 25 knop og ideell marsjfart på 20 knop hadde holdt for mange.

• 3 uker senere...
Torsen67 skrev for 19 timer siden:

Jeg skrev feil over. Mente 25-26 fot. Saga 29/310/315 syns jeg blir litt for trege i marsjfart. Har sjekket litt og den liker seg best på 16-18 knop.

Men det er ikke mange akslingsbåter som masjer på mer enn 16-18 i den størrelsen. Det er jo en ok fart på båt med aksling det ? Marsj over 20 knop tviler jeg at du finner noen som går i.

brs skrev On 10.8.2025 at 9.25:

Saga har vel noe i den klassen du etterlyser.

Er det 310 Open de heter.

Worry II skrev On 27.8.2025 at 10.46:

Men det er ikke mange akslingsbåter som masjer på mer enn 16-18 i den størrelsen. Det er jo en ok fart på båt med aksling det ? Marsj over 20 knop tviler jeg at du finner noen som går i.

Du sier noe. Men GP700 klarer opp mot 25 knop med en D3-160. Rart det ikke finnes noe tilsvarende skrog som er litt større og tilsvarende fart. Saga 29/315 blir også litt for stor. Ser mer for meg noe rundt 8 meter. Altså, litt større enn gp700. Da får man jo både mer bredde og høyde med på kjøpet. Gp 700 er på mange måter helt perfekt, men blir litt trang med to stive kroker som nærmer seg 60:fniser: Har sett litt på Agder 880, men der får man med ac på kjøpet. Det blir helt uaktuelt da mye av romsligheten ute forsvinner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...