nomen Startet 10.September.2013 Link til dette innlegget Startet 10.September.2013 Vurderer å montere "pysevisp" iløpet av vinteren,men er usikker på hvilken type og størrelse jeg vil ha. Er noen som har erfaringer som de vil dele? Skal montere selv. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
larss Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Hei Jeg har en Sleipner 4 hk baugthruster i min Sollux 850. Denne thrusteren er fra år 2000 og virker som bare det. Jeg bruker den svært lite ,størrelsen er ok for min båt. Har ikke papirene foran meg nå men kan det stemme at den heter SP 55? Det skal også sies at jeg har kjøpt oppgraderings sett med ny 5 bladers propell osv men føler ikke jeg har det store behovet for det. larss Sitér dette innlegget Link to post
Dagsven Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Gjør seg med baugpropp på denne. Syntes den ikke er spesielt lett å manøvrere i litt vind? Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Jeg har en Skarpnes 30 med baug propell. Det er en Sleipner SidePower SE 60/185 S. Denne kontrolerer jeg med en JoyStick. Den er kjapp og og hverken under eller overdimensjonert for båten. Den tar tak med en gang og skyver godt. Derfor synes jeg du bør ha såpass for å dytte litt ekstra på båten når du skulle trenge det. F.eks. når du skal legge til ved brygge i store bølger og vind så kan skarpnes 30 med sine store flater være litt lunefull. Da er maskinen i baugen god og ha. Min ble levert med 5 propellblad. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
eivindch Svart 10.September.2013 Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Jeg har en Sleipner SP55 og er veldig fornøyd. Nå heter den vel SE60. Uansett hvilken du velger, følg monteringsanvisningen til Sleipner nøye. Avrunding av tunnelendene en viktig. Her slurves det mye. Skal du ha maksimal efffekt er det også viktig å sørge for minimalt spenningsfall under drift. Det får du ved å montere et batteri forut (gjerne Optima eller Maxxima) og korte, tykke kabler. Det går med litt epoxy (medmindre du er glad i lukten av polyester), og der er det vel Svas Kjemi som har de beste prisene. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Halvveis30 Svart 29.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2021 God dag . Har dere noen bilder eller mål og andre erfaringer rundt monteringen og plasserinen av baug propell på Skarpnes 30? Driver også med skrogtrekkoppgradering ... litt av en jobb Odd Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.