Jump to content

Erfaringer med nettbutikken RT Fritid AS ?

Jonesy

Recommended Posts

Tja, jeg sjekket noen priser og ser at jeg hos RT må betale rundt 3 båtlapper for en manifold til en GM motor (omtrent samme pris på V8'er og V6'er), og dette er deler av lav kvalitet fra Sierra.

Hos Volvo koster originaldelen 1800,-

Sierra oljefilter av lav kvalitet koster omtrent det samme som et Wix filter av høy kvalitet hos nærmeste Mekonomen, faktisk litt dyrere til de fleste motorene hos RT?

8000 spenn for en trimpumpe til drev, og 2300,- for den gamle elektromotoren til heisen på gamle AQ drev er ingenting annet enn ran!

Prisen på vannpumper, dynamoer og startere ligger også tett opp i mot prisene til Volvo, enkelte ganger over, og det er fortsatt snakk om Sierra deler.

)og dette er deler av lav kvalitet fra Sierra.

.... og det er fortsatt snakk om Sierra deler.

Har skiftet motor nå (hadde Mercruiser før) og opplevde aldri problemer med Sierra. Nå var ikke min bruk omfattende nok til å kvalifisere for noen kvalitetsvurdering - likevel: er din vurdering av Sierra en helt personlig synsing eller er det gjort objektive tester som underbygger den?

...opplevde aldri problemer med Sierra...

Noen deler er sikkert helt like, og er laget på samme fabrikk, andre deler er ikke helt like, og Sierra er ikke akkurat kjent for kvalitet på en del av delene de selger, selv om det sikkert ikke foreligger objektive tester eller empiriske bevis på at delene er betydelig dårligere.

Det er nå en gang slik at etter å ha benyttet en del deler fra forskjellige produsenter, så er som regel OEM delene bedre, og på manifolder er stort sett originale eller Barr av god kvalitet, mens Sierra, GLM og flere andre produserer manifolder som har heller dårlig passform og virker rett og slett til å være av generelt dårligere kvalitet.

Når da prisen ligger betydelig over OEM deler, så er det ingen tvil om hva jeg ville kjøpt, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt.

Redigert av adeneo (see edit history)

Kjøpte manifoild og riser sett til Mercruiser 4,3 l V6 til den gamle båten jeg hadde for 3 år siden, av RT.

Sparte ett par båtpenger i forhold til orginal. Men jeg måtte ha de tykkeste mellomstykkene mellom manif. Og riser. Det var fryktelig dyre hos RT. Fikk sett med 2 stk. Inkl, nye lange pinnskruer og muttre og pakninger til halve prisen hos Mercruiser forhandleren.

Kan ikke si noe spesielt om kvaliteten, men de såg i allefall greie ut og passet perfekt, bortsett fra to hull som manglet blendeplugger. Jeg måtte til en rørhandel å få 2 messingplugger som passet.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...