Nidelv24! Startet 10.September.2013 Del på Facebook Startet 10.September.2013 (redigert) Hei. Har en Nidelv 24 med en 81' mod MD11C som har takket for seg ( defekt veivlager) . Vurderer å kjøpe en rimelig og overhalt Md2b å sette inn. Betydelig billigere enn ny VP. Finner ikke en MD11C til salgs, derfor 2b. Går dette rett på gear, motorfester, instrumenter osv? Hva er egentlig forskjellen på disse motorene? Redigert 10.September.2013 av Nidelv24! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 MD 11 er en nyere verson av MD2, Jeg bytta ut min slitte MD11 med en MD2b, og det "var plug and play" Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 MD11C har MS -gear, men MD2B kan også ha RB-gear. Videre har den vel dynastarter. Monter ikke inn en sjøvannskjølt motor om du vil unngå fremtidig plunder. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Høres litt bakvendt ut å bytte ut en 35 år gammel motor med en enda eldre Er det ikke mulig å bytte lager på den du har, eventuelt få tak på en delemotor? Ellers dukker det opp 11c og 17c med jevne mellomrom på Finn, og det finnes noen på Blocket, men det blir jo dyrt å transportere en jernklump på et kvart tonn... Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Min MD2B har MS-gear og vanlig startmotor. Grunnen til at jeg bytta var at MD11-en var varmkjørt pga gjenngrodde kjølekanaler. dette er jo et kjent problem på de saltvannskjølte utgavene, så da jeg kom over en verkstedoverhalt ferskvannskjølt MD2B så slo jeg til med en gang ! Den eneste forskjellen for å få det til å passe, var at motorfestene hadde annen vinkel, og mindre hull til motorlabbene på MD2B-en, men jeg tok festene fra delemotoren til MD11-en og flytta over. Ellers passa alt. MD11-en er demontert, rengjort etter alle kunstens regler, og venter nå på nye stempelringer, så er den tipp topp igjen ! Når den er ferdig så blir den lagt ut for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv24! Svart 11.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2013 Det er gjerne litt bakvendt ja. Beste hadde vært å få satt inn en ferskvannskjølt 17c. Får gjerne avvente litt å se om det dukker opp noe :) Den passer vel rett inn den og? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 12.September.2013 Del på Facebook Svart 12.September.2013 Md 17 har jo 3 cylindre så den blir jo litt lengre da. Vet ikke om det er samme avstaanden mellom motorfestene. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.September.2013 Del på Facebook Svart 12.September.2013 Når den er ferdig så blir den lagt ut for salg. Her lyser jo mulighetene mot deg, Nidelv 24! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 17.September.2013 Del på Facebook Svart 17.September.2013 Innlegg #9 virker nokså innholdsløst. Ser ut som "bilo3" har glemt budskapet. Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 er topp pakningene på de to motorene de samme? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 Nei det er forskjell på de Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 jeg har bestilt topp pakninger til md2b men fant ut at jeg hadde md11c istede. kan egentlig bare avbestille de pakningene jeg har bestilt da ? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 Ja det burde du nok, og heller bestille til md11. Det er forskjell på kjølekanalene mellom topp og sylinder Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 ok takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 forskjellen mellom MD2B og 11C er att 11C har løse sylinderfor detalj 20 underste bilden du kan se her MD2B og MD 11C Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
avmønstret5 Svart 25.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2013 Ut fra nokså lang erfaring med Volvo sine småmotorer vil jeg ha vurdert andre alternativ for å si det på en dannet måte. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 egentlig enig med deg pettersand. ser ut som vp er noe mange sliter med. kjøling er en gjennganger her ser jeg. men vis jeg skal bytte motor hva anbefaler dere i en saga 24 da og hvor kan jeg leite etter motorer på nett? Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 vurderer motorbytte i gamlesnekka mi. etter å ha fulgt med på finn etter overhalte/strøkne/nyovermalte motorer i veldig variabel tilstand+ overhalte motorer uten noen forklaring på hva av deler som er skiftet/kontrollert så tar jeg sannsynligvis heller steget og kjøper ny motor. er bruktmotoren fin og ikke kjørt altfor mange timer,så er det liten prisforskjell opp til ny motor med full garanti.har fått godt tilbud på kina diesel og merke motorer (made in kina disse også sies det...) . ikke lett å bestemme seg..... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Det står vel noe erfaring igjen for å si noe kinamotorer. Personlig vil jeg ikke ha satset på disse. Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 td power motorene har etter mye googling/youtube dukka opp med mange forskjellige navn (lomatech,timray marine,yang dong,) og motorene står i div aggregater,landbruks maskiner i tillegg til elv og hus båter. bortsettfra noen gearkasser og vannpumper med feil i så er det veldig lite negativt å finne om disse motorene på nett. det meste jeg har funnet av klager har vert fra dei samme kundene som hadde uflaks og fikk gear med mangelfull kjøling,dårlig vannpumpe. deler som kan ta tid å få har jeg vert borti hos andre motormerker også. men vi får se om det dukker opp flere tilbud før jeg bestemmer meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.