Jump to content

Hva er forskjellen på MD11C / MD2B? Står ovenfor et evt.motorbytte

Nidelv24!

Recommended Posts

Hei.

Har en Nidelv 24 med en 81' mod MD11C som har takket for seg ( defekt veivlager) . Vurderer å kjøpe en rimelig og overhalt Md2b å sette inn. Betydelig billigere enn ny VP. Finner ikke en MD11C til salgs, derfor 2b.

Går dette rett på gear, motorfester, instrumenter osv?

Hva er egentlig forskjellen på disse motorene?

Redigert av Nidelv24! (see edit history)

Min MD2B har MS-gear og vanlig startmotor. Grunnen til at jeg bytta var at MD11-en var varmkjørt pga gjenngrodde kjølekanaler. dette er jo et kjent problem på de saltvannskjølte utgavene, så da jeg kom over en verkstedoverhalt ferskvannskjølt MD2B så slo jeg til med en gang ! Den eneste forskjellen for å få det til å passe, var at motorfestene hadde annen vinkel, og mindre hull til motorlabbene på MD2B-en, men jeg tok festene fra delemotoren til MD11-en og flytta over. Ellers passa alt. MD11-en er demontert, rengjort etter alle kunstens regler, og venter nå på nye stempelringer, så er den tipp topp igjen ! Når den er ferdig så blir den lagt ut for salg.

• 1 måned senere...

vurderer motorbytte i gamlesnekka mi. etter å ha fulgt med på finn etter overhalte/strøkne/nyovermalte motorer i veldig variabel tilstand+ overhalte motorer uten noen forklaring på hva av deler som er skiftet/kontrollert så tar jeg sannsynligvis heller steget og kjøper ny motor. er bruktmotoren fin og ikke kjørt altfor mange timer,så er det liten prisforskjell opp til ny motor med full garanti.har fått godt tilbud på kina diesel og merke motorer (made in kina disse også sies det...) . ikke lett å bestemme seg.....

td power motorene har etter mye googling/youtube dukka opp med mange forskjellige navn (lomatech,timray marine,yang dong,) og motorene står i div aggregater,landbruks maskiner i tillegg til elv og hus båter. bortsettfra noen gearkasser og vannpumper med feil i så er det veldig lite negativt å finne om disse motorene på nett.

det meste jeg har funnet av klager har vert fra dei samme kundene som hadde uflaks og fikk gear med mangelfull kjøling,dårlig vannpumpe. deler som kan ta tid å få har jeg vert borti hos andre motormerker også.

men vi får se om det dukker opp flere tilbud før jeg bestemmer meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...