Jump to content

Hva kan jeg få for min motor? Merc 5,7 260 hk 1996 modell.


Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Jeg har en slik motor i båten min, og i vinter skal ny maskin inn. Den motoren jeg har, fungerer godt, men er litt tungstartet grunnet noe slitt forgasser sannsynligvis. Noe lavt oljetrykk på tomgang med varm motor som er kjørt hardt.

Denne motoren ønsker jeg å selge, men er litt usikker på hva jeg kan få for denne? Har en som er veldig interesert, som trenger slik motor.

Regner med at han vil kjøpe den, men hva kan jeg ta for den? Motoren selges med forgasser, innsug(orginalt stål, og tenning.

 

Hva kan jeg ta for denne motoren?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Er vel den konklusjonen jeg og kommer frem til. Motorfirmaet jeg skal kjøpe motor av, kunne ta den i innbytte for mellom 3-5000, men mente jeg kunne få 8000 på finn.no.

Som sagt, har jeg en som vil kjøpe motoren, så vil legge frem en realistisk pris. Det er tross alt en snart 20 år gammel maskin. Er 8000 realistisk for denne?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Jeg ga for mange år siden 7-8000,- for en "turn key" 305 chevy TPI (5.0 l) med 1 års garanti. Din motor hadde jeg ikke gitt mer enn 5000 for.. max... selg billig og uten garanti som rep objekt ( må overhales) eller ta tilbudet om 5000 i inbytte, da slipper du problemer som evt skulle oppstå i etterkant :-)

 

 

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Nei motoren din er nok helt ok den. Og når man ser på finn og de fantasiprisene folk prøver få for ting så vil din til 8000 fremstå som billig. Så det er skulle absolutt være kurrant. De færreste vet hva en ny longblock koster og ser også bare på båtsidene og sitter dermed med et inntrykk av at dette er dyre saker

Link to post
Share on other sites

Hm, to svar jeg egentlig er enige i begge to:) Jeg har opplyst han om oljetrykket på varm motor, og forgasseren. Men han vil ikke gi meg noe bud. Jeg har en tanke om at han vet at enn gjerne må gi litt for disse, selv om enn burde fått de billig, da de egentlig ikke koster så mye nye. Men, for mange, er prisforsjellen fra 5-8000 til 20000+ ganske stor, og håper da at jeg kan få 8000 for denne. Selvfølgelig uten noe garanti.

Innbytte er jo klart det tryggeste, men 3000 kr er på god vei til ny forgasser:)

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Jeg mente ikke at motor må overhales, men at det må fremkomme i en kjøpskontrakt slik at kjøpesum og kontrakt tilsier at motor er " vrak" slik at eventuelle problemer som skulle oppstå er å forvente i henhold til kontrakt og kjøpssum ;) jeg står fortsatt fast på at 5000,- er mer enn nok for en slik motor. Selv om du sikkert kan selge dyrere, men da med de risikioer som følger : kjøper forventer da en turn key motor og ved evt problemer så vil du kanskje måtte stå til ansvar for noe av dette.

 

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk HD

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...