Scand7100 Startet 12.September.2013 Link til dette innlegget Startet 12.September.2013 Hvor mye avvik kan det være på 350 vortec blokka. Motor er kjørt 100 timer og tok en test i går med biltema komp tester. På kald motor fikk jeg 6 sylindere på 14 kg cm2 og 2 på 13kg cm2 er det for mye differanse.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Eg burde kanskje sjekke litt før eg svarer, men eg synest å huske at 10% avvik nærmer det seg max, altså har du litt å gå på ennå. Min erfaring er at om du tar nye målinger i dag så får du andre tall. Batterikapasitet er meeget viktig for jevne målinger. Bruker helst booster i tilleg. Skal du ha gode målinger så er sylinderlekkasjetester med trykkluft det beste. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
DieselDahl Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Forøvrig skal testen gjøres på varm motor, med alle pluggene ute og med åpent gasspjeld. Syns ikke det var noe stort avvik. Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 12.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Skal prøv igjen i kv hadde stengt spjeld og tok ut plugg etter plugg.. Blir kanskje jevnere da.. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Helt generelt: På høykomprimere motorer (over 10 kg/cm2) er det vel anbefalt å holde seg under 1 kg/cm2 i maksavvik. På lavkomprimerte er det vel 0,7 som er regelen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 og forskjellen på det og tidligere nevnte 10% er..? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 10% av 14 kg/cm2 er vel 1,4? Så det illustrerer vel forskjellen mellom en prosentvis toleranse og en absolutt toleranse. Hva som er riktig og hva som ikke er fullt så riktig er det sikkert delte meninger om. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 flisespikkeri Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 12.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Hvis en skal bruke trykk luft hvordan går en frem da. Får blårøyk ved oppstart og ett oljeforbruk på ca1 liter på 10 timer så tror det er noe etter en litt uheldig innkjøring. For 2 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Det skjønner du fort når du ser hvordan en syllinderlekasjetester ser ut. Ville heller sett på toppene om det er slik fatt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Det er nok gode muligheter for at skrapefjærer(stempelfjærer) ikkje gjer jobben då. Men så høyt oljefobruk ville eg tatt den ut. Sylinderlekk-test så setter du stempel i kompr.takt og fyller trykkluft med avlest trykk inn i sylinger(plugghull), og så kan du lese av beholdt trykk. Då er du ikkje prisgitt batteri eller temperatur. Du kan bruke ørene og lytte etter hvor luften fiser ut. Så finn du ut om det er ventiler eller gjennomslag. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.