Jump to content

Kompresjonsavvik på v8 bensin

Scand7100

Recommended Posts

Eg burde kanskje sjekke litt før eg svarer, men eg synest å huske at 10% avvik nærmer det seg max, altså har du litt å gå på ennå. Min erfaring er at om du tar nye målinger i dag så får du andre tall. Batterikapasitet er meeget viktig for jevne målinger. Bruker helst booster i tilleg. Skal du ha gode målinger så er sylinderlekkasjetester med trykkluft det beste.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Det er nok gode muligheter for at skrapefjærer(stempelfjærer) ikkje gjer jobben då. Men så høyt oljefobruk ville eg tatt den ut. Sylinderlekk-test så setter du stempel i kompr.takt og fyller trykkluft med avlest trykk inn i sylinger(plugghull), og så kan du lese av beholdt trykk. Då er du ikkje prisgitt batteri eller temperatur. Du kan bruke ørene og lytte etter hvor luften fiser ut. Så finn du ut om det er ventiler eller gjennomslag.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...