Jump to content

Hva for seilbåt skal jeg ha? Trenger hjelp.

Båtdrømmeren

Recommended Posts

Jeg er en Kar på 27 som skal gå til innkjøp av min første seilbåt. Er veldig grønn på seil fronten men har mange dyktige bekjentskaper på den fronten så det er jeg ikke redd for. Har ferdes på sjøen siden jeg var baby så jeg er en ganske erfaren `sjømann. det jeg trenger hjelp til er å finne en båttype som passer for meg. første bud er prisen. jeg kan maks hoste opp 150.000 kr. det bør være god plass til langtur for to pers. har i dag vært innom Becker 27 og Alo 26. er dette gode båter? så har jeg lyst på innenbordsmotor.

Jeg må lre alt så om noen har noe å kome med takker jeg.

Ikke akkurat nøytral jeg, men jeg vil allikevel få fremheve Maxi 77 ( som jeg har til slags)..

Maxi 77 er lettseilt, romslig til sine 26 fot, sikker, har stooor kockpit - og siden du sitter der store deler av tide er det et er det et poeng. Stor/aktiv klasseklubb. Mange som har denne båten, meget lett å få hjelp dersom man lurer på noe - "alle" har seilt Maxi 77. se.f.eks. Maximalt. Finnes med innen og utenbordsmotor. Etter min mening absolutt greiest med innenbordsmotor, som min har :wink: Den er helt fin for to personer - jeg selger fordi vi er 4......

Dette var stort sett skryt av MAxi 77 generelt. Se i erfaringsdatabasen her på Baatplassen, sbakk med erfarne seilere, se på Maximalt.dk.

Skulle du ha lyst til å vite mer om min maxi 77 så send meg en InternMail (IM) så slipper jeg å legge ut bilder og hele utstyrslisten her i forumet...

snitt av båten ....

Bilde

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jeg er en Kar på 27 som skal gå til innkjøp av min første seilbåt. Er veldig grønn på seil fronten men har mange dyktige bekjentskaper på den fronten så det er jeg ikke redd for. Har ferdes på sjøen siden jeg var baby så jeg er en ganske erfaren `sjømann. det jeg trenger hjelp til er å finne en båttype som passer for meg. første bud er prisen. jeg kan maks hoste opp 150.000 kr. det bør være god plass til langtur for to pers. har i dag vært innom Becker 27 og Alo 26. er dette gode båter? så har jeg lyst på innenbordsmotor.

Jeg må lre alt så om noen har noe å kome med takker jeg.

<{POST_SNAPBACK}>

Hva mener du med langtur?

mvh johan

Har du 150K å bruke på båt, sier svaret seg sjøl ( etter min mening. )

Halvtonnere ( Ballad, Scampi, Comfort 30 ) gir mye plass, sikre egenskaper, og mye "båt for pengene". Et greit eksemplar blir ditt for beløpet du nevner.

M77 og andre, er sikkert greie kjøp i sin klasse, men etter min mening blir en halvtonner mye mer "båt".

Suzuki

No boat needed..

Langtur for me er nok ikke langtur for dere. Med Langtur mener jeg to uker nedover svenskekystem ol. Har blitt frarådet å kjøpe for stort. da jeg kan komme til å måtte dra ut med båten alene. Det mest idielle for meg måtte være å fa tak i en båt som trenger en skikkelig runde med resturering. jeg er Møbelsnekker selv og disponerer mekanikkere og elektrikkere Møbeltappetserer.

Jeg har flere krav til båten. Porta-potti orker jeg ikke. vil ha septik.

Noen som vet om noe? Å så klart så er linjene på båten veldig viktig. derfo syns jeg Becker og alo er pene båter.

Har du 150K å bruke på båt, sier svaret seg sjøl ( etter min mening. )

Halvtonnere ( Ballad, Scampi, Comfort 30 ) gir mye plass, sikre egenskaper, og mye "båt for pengene". Et greit eksemplar blir ditt for beløpet du nevner.

M77 og andre, er sikkert greie kjøp i sin klasse, men etter min mening blir en halvtonner mye mer "båt".

Suzuki

100% enig!

Solide og relativt raske båter som gir mye for pengene!!

Ballad og Comfort har også egne klasseklubber hvor du kan høste nyttig erfaring på seiltips og vedlikehold etc. Det mener jeg er et viktig poeng!

/U

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...