Cam 44 Startet 14.September.2013 Del på Facebook Startet 14.September.2013 Hei der ute. Jeg har skrevet om dette før og i løpet av august har jeg forsøkt å utbedre rådene jeg har fått. Situasjonen er at babord motor ikke yter mer enn 2200omdreininger når synken på EDC er koblet inn, mens styrbord fortsetter opp mot 2600. Tester jeg hver motor separat ved å kun kjøre en motor så yter babord max 1500, men når jeg gjør tilsvarende på styrbord så yter denne 1800. Jeg har gjort følgende: Renset dieseltilførslen for eventuelle diesel dyr Skiftet dynamo Gode batterier Renset kjøler Skiftet giver i EDC boksen og boret hull som anbefalt. Byttet om edc jernen på innsprøytingsignalene. Verkstedet har sjekke lekkasje. Vifta på turboen er sjekket. Ingen endringer har kommet og samme problemet er der. Noen som kan hjelpe der ute. Hilsen CAM Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Hva skjer da, når du kopler ut EDC-synken? Får du feilkode? Har du sjekket rusingsturtallet? Kom det plutselig eller som resultat av en eller annen hending? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
DieselDahl Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Har du likt turbotrykk på begge motorer ved 2000rpm og lavere? Sitér dette innlegget Link to post
Cam 44 Svart 14.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2013 Får ingen feilkoder. Heller ingen varsel i panelet. Jeg oppdaget feilen nettopp fordi jeg kjørte i 2200omdr og slo av synken.Da oppdaget jeg at styrbord økte turtallet. Som du sikkert forstår har jeg sjelden kjørt over 2200 og heller aldri gjørt uten synk. Jeg har ike turbotrykk målere.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Luftfilter ok? Oljenivå ikke langt over maks? Turbotrykk må måles. Sitér dette innlegget Link to post
Cam 44 Svart 14.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2013 har prøvd uten luftfilter pluss byttet om og oljenivået er likt på begge motorer. Temp målerne viser helt likt ved 2200 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Det kan være en dårlig turbo, det kan være signalet fra gasspakene, du kan prøve å kryssbytte disse. Det kan være manglende dieseltilførsel og sikkert flere andre ting. Turbotrykk er en viktig indikator, du får sikkert tak i en billig turbotrykksmåler på en bilrekvisitabutikk. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Kan det være at eksosen ikke slipper ut. Har det ikke vært problemer med innvendige bobler i eksosslangene? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Eller at den ene motoren er ute av perfekt linje i drivlinjen? Kan bli borte noen (hundre) omdreininger da. Skjev P brakett samme virkning. Mine egne motorer er veldig følsomme for urene luftfiltre, dvs det skal lite til før det forsvinner omdreininger Sitér dette innlegget Link to post
Cam 44 Svart 3.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Da legger jeg til et svar som dere kanskje har erfaring med. Det kostet meg ca 10000,- med nye givere og søketimer uten resultat. Jeg fortalte verkstedet tidlig at jeg ikke fikk effekt på babordspak fra 2200omdr og opp. Spaken ble slapp. Jeg innrømmer at det var jeg som satte fokus på turboen. En smart båtmann fortalte meg at dette var et problem når ikke spakene var synkronisert. En titt inn i instruksjonsboka og synkroniseringen var gjort. Testen viste at alt fungerte etter dette. Merkelig at et verksted ikke har mer erfaring og spesielt at de velger å bruke timer i stenden og å bruke instrumenter(PC) Når jeg ser på nettet så finnes det jo PC programmer. Ikke en gang turbotrykkmåling ble gjort. Det virker som det å fakturere timer blir forretningsideen og at vi båteiere bare må betale. Da er båten på land. Sees neste sommer. Hilsen CAM 44 Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 OK. Forstår jeg deg rett var det manglende synkronisering som var problemet? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Cam 44 Svart 3.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Ja så enkelt var det. hvordan dette kan skje vet jeg ikke, men jeg blir fortalt at det kan oppstå ved strømbrudd. Noen som kjenner hva som kan skje og hvorfor. CAM 44 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Jeg er ikke veldig god på dette EDC systemet men når du kalibrerer spakene så definerer du hvilken spenning fra throtle-potmeterene som skal gi hhv full gass forover, bakover og nøytral. Hvis systemet "glemmer" disse verdiene ved lengre bortfall av spenning må de kalibreres på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.