Jump to content

Sjøsetting


Baltic

Hvilken uke sjøsetter du?  

222 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Husker ikke om jeg har nevnt det, :lol::lol: men Astor sjøsettes 11. april. Ligger brukbart i rute. Første overnatting blir vel i Horten gjestehavn, tipper jeg. Eneste gjestehavn med eget handlesenter for fruene!! Og pol for oss gutta!! :drink: Og litt ekstra varme i båten med landstrøm. Da begynner vi livet med mer mening!!

 

Bilde

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi henter nybåten i siste halvdel av april,- skal vi tippe på uke 17  :rolleyes:

 

Den er ferdigbygd så det er bare å si ifra når tid vi skal hente den så båtbygger kan ta siste 'finish'  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Du henter visst nybåt hvert år, Baltic :wink: Hva blir det neste år???? :smiley:

 

Vi satser på å få båten ut tidlig i år. For oss betyr det 2. halvdel av april. Tipper det blir uke 17 på oss også. Jon Geir i Vollen bedyrer at båten (innelagret) står greit til, og han vil gjerne ha den ut tidligst mulig. Så da, så.

 

Om vi gleder oss? Til og med admiralinnen ser fram til å få skibet på vannet. :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Båten er planlagt utsatt 4. april. Men akkurat nå ser det ut til at det er et par saker som må avklares først:

1. Båtplass er litt usikkert - og havnestyret har ikke endelig besluttet fordeling av plasser for sesongen

2. Det er et par småting ved båten som ikke har gått helt etter plan - så det er ikke sikkert at båten er klar til 4/4.

Men en eller annen gang i april skal den på vannet - jo før jo bedre

Link to post
Share on other sites

Må nødvendigvis landsette før sjøsetting. Så det blir en stund til.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Du henter visst nybåt hvert år, Baltic  :wink:  Hva blir det neste år????  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja... hvem vet, KOB... kanskje noe stort og flott noe... :cool:

 

Neida, min økonomi tillater ikke de store sprellene,- desverre :cryin:

 

Men vi er faktisk, tro det eller ei, svært godt fornøyd med å kunne ha en Scand 29 Baltic... :smiley:

 

For oss som har tre små gutter er dette en grei familiebåt (har bl.a. fem faste liggeplasser).

 

Men for all del, det er utrolig mange flotte båter på markedet nå. Både norske og utenlandske! :wink:

 

Hvis (når) vi vinner et stort beløp i Lotto,- så blir det kanskje en større båt en gang,- hvem vet... :rolleyes:

 

Det er en flott tid vi går i møte nå... :sailing::seeya::flag:

Link to post
Share on other sites

Drømmene er gratis vet du, Baltic. Det har jeg alltid sagt.

 

Jeg skjønner godt at dere er kjempefornøyd med Baltic'en. En super båt, spør du meg, med mye plass ikke minst størrelsen tatt i betraktning. Og de nye båtene fra Scand ser jo lekre ut, da.

 

Hyggelig at dere fikk en så god deal med Scand at dere kunne bytte til en ny 29 med den største motoren. Det er jo tross alt morsomt - og litt spesielt - å kunne gå ombord i en helt ny båt, etter egentlig å ha hatt båten i en sesong allerede.

 

Selv admiralinnen ser fram til å få Hannah III på vannet. Skulle gjerne hatt tilgang til skibet nå i påsken, sitter her på jobb og ser ut på finværet. Men i ettermiddag er det slutt. Da tar vi påske og reiser onsdag morgen. Til sjøen, om ikke i båt. :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Sjøsetter i uke 13 som er 28.3. - 3.4. og ikke 21. - 27.3 heldigvis. Holdt på å få slag når jeg så hva uke nr. refererte til i avstemmingen... ! :eek: (Bør rettes opp slik at det ikke blir fullt på intensiven...)

 

 

Håper derfor at det er litt vann tilgjengelig på bryggene i Sonskilen Båthavn fra og med f.eks. fredag. Har ikke vært og sjekket enda. :wink:

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Sjøsetter i uke 13 som er 28.3. - 3.4. og ikke 21. - 27.3 heldigvis. Holdt på å få slag når jeg så hva uke nr. refererte til i avstemmingen... ! :eek: (Bør rettes opp slik at det ikke blir fullt på intensiven...)

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Kan nok ikke ta på meg skylda for slike situasjoner... :nono:

 

Men du har rett... :yesnod:

 

Bra at ikke dette var "terminlista" for opptak i de forskjellige havner rundtomkring. Det kunne jo blitt veldig mye krøll :puke:

 

Begynner å dra på årene ser du, med alt som følger... :cryin::lol::wink::sailing:

Link to post
Share on other sites

Hadde det vært vann i Mjøsa nå så hadde båten kommet seg ut i så fort jeg er ferdig med det som skal gjøres. Men det er ikke vann der så jeg må vente til Mjøsa stiger. Blir det som i fjor så får jeg Mjøssatt midt i mai, og har sikta meg inn på fredag 14. mai så jeg kan bruke pinsa til å bli kjent med min båt som jeg bare så vidt har prøvd i forbindelse med besiktigelse. Må nok si at jeg gleder meg veldig til å få ut båten min nå, det er lenge siden jeg kjøpte den i oktober. Begynner å bli godt kjent med den da jeg snart har endevendt "alt" som kan endevendes i forbindelse med min "lille" renovering av den.

 

Av en eller annen grunn så skjønner jeg godt at alle dere med "nye båter" eller "helt nye båter" gleder dere til å få sjøsatt, det er jo en helt spesiell føleles å få vann under kjølen, og forsiktig sige ut av havna for første gang. Kommer sikkert til å ligge over allerede første natta... :wink:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Sjøsetter tirsdag like etter påske (uke 13), nå har jeg ventet lenge nok!

 

En vinter med mye "båtkos" i oppvarmet båthall er fullført: Horn montert, sjøtoalett montert, ekstra batteri montert, kartplotter montert, tilpasset nytt teakbord til uteplass, oljet all teak med ørten strøk Owatrol, stoffet hele bunnen med SeaJet Emperor, og i går "kronen på verket", impregnerte kalesjen med Sagens kalesjeimpregnering. Alt klart for sjøsetting! :cool:

 

Og det er på høy tid! I går var det 12 varmegrader, sol og blikkstille sjø på Borgundfjorden (Ålesund), og da var det rett og slett vondt å stå på land. Mange er jo utpå allerede og haler torsk i alt fra færinger til cabincruisere... Hele kroppen verker og lenger mot sjøen, de neste dagene må alle midler tas i bruk for å døyve havs-lengten! :cheers:

 

God påske, folkens! :smiley:

Redigert av Skvulpen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

. . og i går "kronen på verket", impregnerte kalesjen med Sagens kalesjeimpregnering.

Hei.

 

Impregnerte selv kalesjen idag med siste rest av "Seilmakerens egen kalesje impregnering" som jeg har pleid å kjøpe på messen "Sjøen for alle". Fant den imidlertid ikke der i år, og nærmeste forhandler er langt unna. Hvordan er du fornøyd med Sagens kalesjeimpregnering? Inneholder den silicon?

 

Lars H.

( som blir ferdig til sjøsetting i løpet av påsken, men isen ligger TYKK i havnen!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Hvordan er du fornøyd med Sagens kalesjeimpregnering? Inneholder den silicon?

Tror den inneholder silikon, ja. Har ikke flasken foran meg men husker der sto nevnt en silikonforbindelse.

 

Jeg har brukt denne de to foregående sesonger, og må si meg veldig fornøyd. Nå er kalesjen min ikke mer enn 4 år gammel og lite slitt, men en slik impregnering for sesongen har holdt. Kalesjen holder seg tett (og myk) fra april til november.

 

Eneste aberet er at impregneringen er forholdsvis dyr, 250 kroner for en slik litersflaske hos Watski, så hvis noen vet om andre impregneringer som inneholder samme "formel" som Jens Sagens, men til rimeligere penge, så tar jeg gjerne i mot tips. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...