Jump to content

Sjøsetting


Baltic

Hvilken uke sjøsetter du?  

222 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Er det fordel eller ulempe at impregneringen inneholder silikon?

Ulempe. Har du noen gang forsøkt å legge en ny siliconfuge på en gammel siliconfuge med sår? Silicon vil omtrent ikke feste på gammel herdet silicon. Så reimpregnering har liten verdi før omtrent alt av den gamle siliconimpregneringen er borte. Mange har forsøkt å lage sin egen billige impregnering ved å kjøpe siliconpatroner på OBS og rørt siliconen ut i white spirit. Og kalesjen blir tett, - en gang. Siden er det ingen impregnering som fester seg. Men jeg har ikke selv forsøkt Sagen's impregnering. Muligens siliconinholdet bare er en minimal del av ingrediensene. Men nå er vi visst langt ut på viddene, - emnet var jo "Sjøsetting".

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg beklager Lars H, om jeg har tatt veldig feil her ved å anføre det som fordel at der er silikon i impregneringa.

 

Men jeg trodde nå det at med de små mengder silikon, samt den flytende konsistensen som den er i, ville være fordel da kalesja naturligvis skal tette ???

 

Vilket annet stoff er da å foretrekke?

 

Jens Sagen er vel en av landets største på kalesje/kalesjeprodukter. Når de har silikon i impregneringen så må det jo være at der er fordeler ved det ?

Link to post
Share on other sites

Jeg beklager Lars H, om jeg har tatt veldig feil her  ved å anføre det som fordel at der er silikon i impregneringa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei.

 

Nå er det vel ikke nødvendigvis du som tar feil og jeg som har rett? Dette har jeg ikke testet ut selv (bortsett fra med en siliconfuge på badet hjemme). Det er noe jeg har hørt fra andre. Så kanskje noen med større autoritet på emnet har noe mer underbygget å komme med? Har ellers sendt en mail til Sagen for å få mer greie på hva impregneringen inneholder. Det burde forefinnes et HMS datablad på produktet.

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Neida, min økonomi tillater ikke de store sprellene,- desverre    :cryin:

Men vi er faktisk, tro det eller ei, svært godt fornøyd med å kunne ha en Scand 29 Baltic...  :smiley:

Hmmm. Dere må ha en utrolig trang økonomi som bare har råd til en 2005 modell Baltic.

Du skal se at dere snart kommer dere opp av bølgedalen. Stå på og håp det beste. :smiley:

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Hmmm. Dere må ha en utrolig trang økonomi som bare har råd til en 2005 modell Baltic.

Du skal se at dere snart kommer dere opp av bølgedalen. Stå på og håp det beste.  :smiley:

 

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ikke sant... :lol: Jeg tror jeg skjønner hvor du vil henne :yesnod:

 

Du vet det Lotus at man uttaler seg etter hvilket klientell man har foran seg :wink:

 

Men som du ser er vi faktisk selv svært godt fornøyd med at vi kan ha en ny Scand 29 Baltic til disposisjon. For oss er det helt fantastisk og slett ingen selvfølge, men et resultat av prioritering. Forteller kanskje litt om hvor mye båtlivet betyr for oss :rolleyes:

 

Båtlivet er herlig... :sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Har revet ut det elektriske anlegget og hele dasjbordet og venter på ny gravert plate med automatsikringer og brytere, har levert propellen til reparasjon, så det står ikke på meg når jeg får båten på vannet.. :confused:

Forhåpentligvis er alt på plass til uke 15, og da blir det overnatting uansett vær :wink:

Link to post
Share on other sites

Er desverre ikke engang sikker om jeg sjøsetter i det hele tatt iår :eek::cryin:

 

Har såpass tidkrevende andre prosjekter som må avsluttes samt 2 x 1 uke tjenestereiser i løpet av sesongen slik at jeg ikke gidder denne 2 x ørten timer jobben hvis jeg etterpå allikevel ikke får tid til å bruke båten.

 

Trist men besluttet :smash:

Link to post
Share on other sites

Min far som ikke har båt for tiden er klar for å få båten min på vannet nå. Jeg venter. Går over alt. Monterer nye ting osv. Dette er ting som ikke blir gjort om den ligger på vannet. Dette vet jeg av erfaring. Mer moro dra opp noen torsk enn å fikse på båten. :fishing:

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...