M/S AIOLOS Startet 14.September.2013 Link til dette innlegget Startet 14.September.2013 Jeg har levert båten til et verksted nær Bergen som fikk i oppdrag å lage og støpe nytt trimplan da det gamle var av en type som ikke tålte vann. Har vært jevnlig ute og sett på resultatet og er veldig skeptisk. Det at kjernen er kryssfiner er nok riktig men burde den ikke være av vannfast type? Platen ser ut til å være 14-15 mm, og skal jo også ha et betydelig lag med glassfiber vil jeg tro. Første kveld jeg dro for å se hadde de gjort forsøk på å feste med Tec7 eller noe. Endelig: hva er egentlig fremgangsmåten på dette? Det skal jo tåle store belastninger. Jobben skulle ta en uke og går nå inn i tredje uke, bør jeg ta båten ut og finne noen andre til jobben? Frustrerende siden jeg har tenkt å bruke skuten så lenge som mulig før vinteren kommer. Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Dersom dette er ein jobb der du ikkje ser tidspunkt for ferdigstilling og du har tenkt å bruke båten før vinteren, så ville eg ta båten ut av oppdraget og brukt de uten trimplan, dersom det er mulig. Ein annan ting er om du er tyrygg på korleis utforminga på trimplanet skal vere. Der kan det vere litt erfaring å hente her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.