Jump to content

Har i dag en 350 MAG, 96 modell. Mye jobb å bytte til LS motor?

Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Har i dag en f23, med en 96 modell 350. Denne kunne jeg tenke meg å bytte ut med ny motor, og hari dag solgt den motoren jeg har. (Uten marinaiseringsdeler).

Jeg har i utganspunktet tenkt å kjøpe en L31/R motor som er en fabrikk ny motor som er bolt on på transomen og mariniseringsdelene jeg har i dag. Ser at LS motorene er nyere, og med alutopper. Er dette en motor jeg kan bruke, eller blir det mye ombygging? LS1 motor tror jeg sitter bla i corvette nyere en 02.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Ingenting av marinedelene du har vil passe på en LS motor. Da må du isåfall kjøpe en ferdig marinemotor og den vil koste mye mer enn du ga for båten. LS motorer sitter i samtlige GM V8- biler i dag og det finnes mange forskjellige versjoner. Seven marine leverer en påhenger med LSA motor, en laveffekt kompressormatet motor. Det er mye "kjekt å ha" på noen av LS motorene som variable kamtider, en coil for hver plugg, lav vekt, høyere turtall osv. Men faktum er at i marineversjon har du ikke mye nytte av noe av dette. Som båtmotor trenger du en effektkurve som begynner ved tomgang fordi du ikke har mer enn ett gir. Da blir høyeste praktiske turtall ikke stort høyere enn du har på en L31. Da står du igjen med litt lavere vekt, litt bedre sylinderfylling og en mye dyrere motor. Hvis du absolutt vil ha aluminiumstopper finnes det mange å velge mellom til den du hadde. Det er dog ikke mange som er bedre enn originale Vortec topper så lenge du ikke skal øke maksturtallet. Det går fint an å bygge en smallblock på 200 kg men det har lite for seg i annet enn racerbiler som skal knipe noen tiendedeler på runden. En Vortec smallblock med kompressor gir deg lett 500 hester men de ekstra 200 hestene øker ikke farten med mer enn fem knop.

er litt frem og tilbake. Skal ut dit en dag til uken for en prat. Bor 30 min med bil fra Minges.men 383 frister veldig det, men er jo et kostnadspørsmål. Hvilken effekt burde være realistisk å få med 383 og tilsvarende mods som nevt over? Hvilke motor har du i din i dag Plutonium?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...