Bmwx1xdrive25d Startet 15.September.2013 Link til dette innlegget Startet 15.September.2013 Har i dag en f23, med en 96 modell 350. Denne kunne jeg tenke meg å bytte ut med ny motor, og hari dag solgt den motoren jeg har. (Uten marinaiseringsdeler). Jeg har i utganspunktet tenkt å kjøpe en L31/R motor som er en fabrikk ny motor som er bolt on på transomen og mariniseringsdelene jeg har i dag. Ser at LS motorene er nyere, og med alutopper. Er dette en motor jeg kan bruke, eller blir det mye ombygging? LS1 motor tror jeg sitter bla i corvette nyere en 02. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Ingenting av marinedelene du har vil passe på en LS motor. Da må du isåfall kjøpe en ferdig marinemotor og den vil koste mye mer enn du ga for båten. LS motorer sitter i samtlige GM V8- biler i dag og det finnes mange forskjellige versjoner. Seven marine leverer en påhenger med LSA motor, en laveffekt kompressormatet motor. Det er mye "kjekt å ha" på noen av LS motorene som variable kamtider, en coil for hver plugg, lav vekt, høyere turtall osv. Men faktum er at i marineversjon har du ikke mye nytte av noe av dette. Som båtmotor trenger du en effektkurve som begynner ved tomgang fordi du ikke har mer enn ett gir. Da blir høyeste praktiske turtall ikke stort høyere enn du har på en L31. Da står du igjen med litt lavere vekt, litt bedre sylinderfylling og en mye dyrere motor. Hvis du absolutt vil ha aluminiumstopper finnes det mange å velge mellom til den du hadde. Det er dog ikke mange som er bedre enn originale Vortec topper så lenge du ikke skal øke maksturtallet. Det går fint an å bygge en smallblock på 200 kg men det har lite for seg i annet enn racerbiler som skal knipe noen tiendedeler på runden. En Vortec smallblock med kompressor gir deg lett 500 hester men de ekstra 200 hestene øker ikke farten med mer enn fem knop. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 ok, takker for utfyllende og godt svar. Da legger jeg det på hylla:) d blir det l31. Med 320 hester, og godt justert motor, hvilke toppfart vil båten kunne klare med riktig propell? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) 320 hk? hmm er ikkje desse 255 hk i standard utgave da. hvor kjøpte du denne forresten ? Redigert 15.September.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Denne skal jeg kjøpe av Minges, og er en 350 vortec, med alu innsug, forgasser, bedre kan, andre vipparmer for bedre løft. dette skulle i følge Minges gi 320 hk, og motoren skulle justeres og bremses av Minges før levering. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) oja hva skjedde med 383 forresten? eg spør fordi eg har tittet litt rundt på hva som er til hvilken pris i tilfelle eg skulle få lyst på mer krefter ;) Redigert 15.September.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 er litt frem og tilbake. Skal ut dit en dag til uken for en prat. Bor 30 min med bil fra Minges.men 383 frister veldig det, men er jo et kostnadspørsmål. Hvilken effekt burde være realistisk å få med 383 og tilsvarende mods som nevt over? Hvilke motor har du i din i dag Plutonium? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 nei sannelig om eg veit. Hva toppeffekt som oppgis fra en bremsebenk er igrunn uinteressant og sier lite om hvilke krefter man har til rådighet når skiten slippes oppi en båt. There is no replacement for displacement sier man jo over dammen så det blir jo aldri feil. Men dette burde vel Minges vite. Eg ? nei har en bone stock ford Windsor. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 men benken gir jo også momentkurve, den er jo straks mer interessant Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DieselDahl Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Dette er min 383 Vortec motor nå. Den har ikke rullekam som sitter i nyere blokker og det gjør nok at momentet er noe lavt. Har nå portet lett og satt i større ventiler i et annet sett Vortec topper og tenker å prøve de med litt høyere kompresjon. Skulle gjerne ha prøvd med et torker innsug men det er ikke høyt nok under motorlokket i F-23.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.