Jump to content

Hvilken båtvarmer skal jeg velge? Wallas 3000dx tatt kvelden

hakonn

Recommended Posts

Fra mitt ståsted velger du selvsagt en Wallas 30 Dt. Du beholder det meste av eksisterende opplegget, det eneste du behøver å skifte er monteringsbraketten og bryterpanelet. Du kan også oppgradere med litt varme til Wallas 40 Dt.

Wallas bruker minst drivstoff pr/kWt, lavest støynivå, og klart lavest strømforbruk.

Hva er forresten galt med 3000 DX'en?

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Jeg hadde samme utfordring med min Nidelv 28 og valgte Eberspächer D4. Tror den vil være kraftig nok til din båt også. http://www.maritim.no/vvs/varmere/dieselvarmer/eberspacher-d4-airtronic-luftvarmer

Dette er gode varmere med godt rykte som er overkommelige å montere.

P.S: Er jo ikke helt riktig at jeg hadde samme utfordring, for jeg skulle erstatte en eldre Ardic-varmer.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

• 3 uker senere...

Og da sender du den til medlemmet Wallas Service. Han kan det, selv om det ikke ser slik ut på avatarbildet.

Avataren = før kl 10:00, :lol: ellers er jeg tilgjengelig "stort sett 24/7" :yesnod:

:flag_bp:

Viften starter, men gult lys er borte, ingen tikking fra pumpen. Hadde den i gang dagen før men..

Noe tips til hva det kan være?

Det er en 4 Ah sikring på kretskortet, har du sjekket den?

Ved det øverste utløpet for varmluft er det en overopphetingstermostat. Den sitter på innsiden av dekselet, så du må nok skru av dette for å komme til. KAN være så enkelt som at denne har tatt kvelden. Termostaten sørger for at pumpen går når apparatet er under gløding og når den brenner. Sørger også for at LED-indikatoren for forbrenning lyser, samt at viften går under nedkjøling. Er denne defekt så vil ikke pumpen gå (tikke).

Koster kr 260,- inkl mva/porto (pris hos meg)

Men er det lenge siden varmeren har vært på service kan det være en fordel at jeg får den på benken, så får den en helsjekk

:flag_bp:

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...