Jump to content

Ny båt på gang, riktig pris på princess 360, evt sealine F37

nor star 290..

Recommended Posts

Synes ikke den er trang i byssa, men noe trang forover i forcabin er den. Den er også litt lav for de høyeste ja! Flybridge på Sealine er i en egen klasse synes jeg da.

De båtene du har sett på er vel i en kategori litt større en en F37 vel.....eller det er bare byggemotodene som er endel annerledes.

For oss er det en viktig faktor at jeg får nyere båt i en Sealine i den prisklassen vi var i. Vi vurderte ph40, men den er helt i grenseland for vår nye båtplass og så telte for oss at uteplass er lysere og triveligere og fly var mye bedre synes vi. Smak og behag blir det også. Og ikke minst drivstoff utgiftene teller endel

Tror nok dette med begrenset takhøyde, spesielt på toalett, er et problem for de av oss med høyde over 180 cm på både P360,Ph37 og Sealine modellene. Har selv konkludert med at det er viktigere ting å ta hensyn til en takhøyde på dette rommet du bare er innom noen kjappe turer pr døgn ;-)

Forhandlinger er i boks og kun befaring med mekaniker og logistikk utfordringer med å få båten hjem som gjenstår :

bilde

Ligger i Norge ja. Litt tilfeldig at jeg kom over den egentlig ;-)

Har vurdert 360 oppimot Ph37 helt siden vi bestemte oss for å selge i sommer.

Etter å ha vært å sett på noen tenker vi som så:

- 360 har LITT bedre takhøyde over salong og bad

- 360 er vel 10 cm bredere uten at dette viser igjen noe særlig

- syns vel selv at 360 kanskje har et litt mer moderne design utvendig

- 360 leveres enten med ekstra sofa babord eller bred benk. Begge deler tar for mye gulvplass. Løsningen til Fairline her med smal benk og god gulvplass til ekstra puffer passer oss best!

Ellers er det jo nesten samme båt med mye av de samme løsningene. Sjøegenskapene skal være bunnsolid på begge ;-)

Koker egentlig ned til $$$$ til slutt. Og når 360 eier skal ha rundt 100-250.000 mer enn en Ph37 er hvertfall mitt valg lett!

Kommer også selvfølgelig HELT ann på den enkelte båt mtp utstyr, motor og vedlikeholdt

At vi kjenner 2 andre som har Ph37 avgjorde også litt for oss ;-)

Lykke til med valget!

Har selv en Sealine F37 og superfornøyd om det er av interesse. :-)

Skal du selge, Kire?

Lars O

Mulig Lars O. Om pris er rett, ellers så skal den bli hos oss

Tja, min sønn er 1,96 og han stubber taket. Du må nesten prøve det selv. Ihvertfall en båt vi er superfornøyde med. Lys og trivelig, deilig eget dusjrom, god uteplass i bue som jeg setter utrolig stor pris på. Ingen kjellerfølelse der! Stort og romslig lasterom selv i vår som har aggregat. Meget romslig salong. Motorrom med enkle tilkomst til alt du trenger

Jeg snakket med en som hadde solgt sin F37 og spurte om plassen på akterdekket(har ikke vært om bord i noen F37selv). Spørsmålet mitt til han var om det var plass til et bord og 2 stoler som står motsatt vei av sofaen. Han fortalte meg at det nok kunne vært litt lengre akterdekk og at det ikke var gulvplass til en slik løsning.

Er det slik, eller har du funnet møblemang som muligjør en slik "sittegruppe" Kire ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg snakket med en som hadde solgt sin F37 og spurte om plassen på akterdekket(har ikke vært om bord i noen F37selv). Spørsmålet mitt til han var om det var plass til et bord og 2 stoler som står motsatt vei av sofaen. Han fortalte meg at det nok kunne vært litt lengre akterdekk og at det ikke var gulvplass til en slik løsning.

Er det slik, eller har du funnet møblemang som muligjør en slik "sittegruppe" Kire ?

Ikke enig i det der. Vi har til tider 2 stoler der og våre stoler er av siden store sorten. Vi har nå byttet ut disse til en nettene utgave og bruker et ca 60 cm bord og plass nok. En ph38 og ph40 er mindre der ute.

Blir en egen koseplass til "luren" i innerste hjørnet i buen, deilig :-) Vi er ihvertfall fornøyd med den

Ikke enig i det der. Vi har til tider 2 stoler der og våre stoler er av siden store sorten. Vi har nå byttet ut disse til en nettene utgave og bruker et ca 60 cm bord og plass nok. En ph38 og ph40 er mindre der ute.

Blir en egen koseplass til "luren" i innerste hjørnet i buen, deilig :-) Vi er ihvertfall fornøyd med den

Er det flere versjoner av F37? Mitt inntrykk fra den F37'en jeg kjenner er at den er ganske trang og lav under taket. Men så er jeg 1.93, da. En annen ting er at den har veldig kort vannlinje, noe som ser ut til å gjøre den noe tung i hekken med mye last. Er dette likt på Princess og Fairline i samme størrelse?

Øivind

En ph38 og ph40 er mindre der ute.

:eek: :eek: Er det tilfelle ???

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Er det flere versjoner av F37? Mitt inntrykk fra den F37'en jeg kjenner er at den er ganske trang og lav under taket. Men så er jeg 1.93, da. En annen ting er at den har veldig kort vannlinje, noe som ser ut til å gjøre den noe tung i hekken med mye last. Er dette likt på Princess og Fairline i samme størrelse?

Du må nesten prøve det med høyden selv.

En kort vannlinje er vel ikke enstydende med at den er tung i hekken. Det er det jo konstruktøren som avgjør. Vi kjører rundt med et lass (det er bare meg) av vedlikeholdsprodukter, hehe, masse lange tau, stoler og bord, aggragatet står helt i hekken, 9 fots Rib med styrekonsoll på plattformen + bensin + reservekanne, 2 ekstra gass, Efoy med 2ekstra 10 litere, altså masse vekt og alt i lasterom. Båten går herlig i både 17, 18, til 23 ++ knop og er IKKE tung i hekken.

Båten er fantastisk i sjøen

:eek: :eek: Er det tilfelle ???

En Fairline Phanton 38 er trangere ute: JA

Dette er vel den tråden jeg har lest med mest interesse her. Vi har solgt og skal kjøpe i samme segment som blir diskutert her :smiley:

Nå er bud gitt på en aktuell båt (ikke en av de som er diskutert)og ventetiden er forferdelig laaaaaang.

Fristen er i morgen kl. 1200.

De erfaringer som er delt i denne tråden har langt på vei hjulpet oss i prosessen, og det takker jeg dere for :thumbsup:

Forhåpentligvis kommer det plutselig en ny hentetråd.

Lars O.

Gratulerer med ny båt-

Det er vel ikke så vanskelig å konstatere at det dreier seg om denne : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44189399

Her har du vel endt opp med Norges råest motoriserte Jeanneau 36 :thumbsup:

Gratulerer med ny båt-

Det er vel ikke så vanskelig å konstatere at det dreier seg om denne : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44189399

Her har du vel endt opp med Norges råest motoriserte Jeanneau 36 :thumbsup:

Go'motorer det der. Men høres ikke 30 knop litt konservativt ut med 8.5 tonn? Min båt veier 10 tonn og gjør 31 knop med de samme motorene.

Øivind

Litt lite, mener SAP_2000 hadde vært borti en slik en som gjorde 33-34 med 63P-motorer. De gjør jo 30 med KAMD 300

Ikke vært borti personelig, men fra MBY/ MBM test om harddisken husker rett. De gjør etter husken rundt 30 knuter med KAMD 300, så de massive 63P motorene bør trykke på litt til.

Tilgang til visse servicepunkter ble dratt frem som et minus på Prestige 36 generelt og spes med 63p. Tror det dreide seg om yttersidene, og spes på SB motor.

Impellerskifte var visst litt utfordrende på den ene (SB?).

Antaglig er oljefiltre og finfiltre satt på fjernmonterte braketter på den motoren som har disse på yttersiden, så det bør være greit.

Gratulerer så mye med flott båt med veldig riktige motorer :-)

Gleder meg til hentetråd! Med den båten bør det kunne gå på 2 dager om du vil hjem fortest mulig om været klaffer. Nå blir det jo kortere og kortere dagslys fremover, så kan kanskje være lurt å dele opp etappene hvis du ikke vil gå i mørket.

Hva slags navigasjonsutstyr er ombord?

Husker en gang vi gikk Bergen - Lindesnes (Korshamn) på én dag i drittvær. Var så sliten når vi kom frem at jeg nesten ikke orket å stå på beina.

Husk mAIS og masse bilder, så blir det nok full guiding fra hele BP :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...