Jump to content

Mercury 115 ca 1993-95 kjølevannet kaldt etter 1 times kjøring?

tiestot

Recommended Posts

Hei har en Mercury 115 rundt 1990-95 mod, Når motor er kald kommer det vann ut av termostat som renner ned på plugghetten som da gjør at motor ikke går på alle sylininderan.

Noen som har erfaring angående dette problemet og eventuelt hva er galt? bytte termostat eller koble den ut?

Selger mente det var siden vannet i nord er så kaldt at det var derfor det kom vann ut men hmmmm høres rart ut hmmmmm

Kommentar fra moderator: Slått sammen to like emner

Er det noen som kjenner til denne motoren. gode ting dårlige ting? Har kjøpt denne har hatt start på den men ikke fått gått med den enda. hørtes greit ut på tomgang .selger sier det kommer vann ut fra termostaten når den er kald, noe som gjør at vannet renner over plugghetten,

Impeller er skiftet i fjor sier selger. Motoren er ikke mye brukt de siste år.

Merket at startmotoren er litt treg når jeg vrir nøkkelen, kan være dårlig strøm men trur ikke det . Noen plasser på nett hvor jeg kan bestille deler til denne motoren? eventuelt ny starter?

Går denne på 2 sylinder når den bakker og går over på 4 når den får turtal? noen som sier det derfor spør jeg proffene

?

Har nettop kjøpt en mercury 115 to takter 1993-95 model

har testet motoren i havet nu og den bakker litt ujevn ruser bittelit av og til og jeg synes den bakker litt høyt,

Når jeg gikk med den fungerte den ganske bra etter min mening ., ingen motor stopp og alle 4 sylindere startet opp da jeg ga jernet.

Kjølevannet blei aldri varmt var like kaldt etter en times kjøring er dette normalt? vist ikke hva er feil og hva kan skje?

selger sa at da jeg hentet båten at det kom vann ut av termostaten ivertfall når den var kald . jeg har ikke hatt motor lokket oppe enda så vet ikke om det lak. han hadde laget en slange som skulle ungå at det kom vann på plugghetten, men han viste ikke om den var der.

Jeg er lite motor kjyndig på båtmotorer så jeg skal få en kompis med og opne motorlokket og se. skal vell ikke komme vann fra termostat. og kommer det vann fra flere plasser en kontrollstrålen. ser det kommer vann en annen plass også. lurer på om det er vannet fra termostaten

Redigert av tiestot (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...