tiestot Startet 9.September.2013 Link til dette innlegget Startet 9.September.2013 Hei har en Mercury 115 rundt 1990-95 mod, Når motor er kald kommer det vann ut av termostat som renner ned på plugghetten som da gjør at motor ikke går på alle sylininderan. Noen som har erfaring angående dette problemet og eventuelt hva er galt? bytte termostat eller koble den ut? Selger mente det var siden vannet i nord er så kaldt at det var derfor det kom vann ut men hmmmm høres rart ut hmmmmm Kommentar fra moderator: Slått sammen to like emner Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Pakning/ettertrekking kanskje..? Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 10.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2013 Men er det det og sånn at disse går på to sylindere før dem får lit turtall? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.September.2013 Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Du har en lekkasje som du må påvise og reparere. Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 11.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2013 Er det noen som kjenner til denne motoren. gode ting dårlige ting? Har kjøpt denne har hatt start på den men ikke fått gått med den enda. hørtes greit ut på tomgang .selger sier det kommer vann ut fra termostaten når den er kald, noe som gjør at vannet renner over plugghetten, Impeller er skiftet i fjor sier selger. Motoren er ikke mye brukt de siste år. Merket at startmotoren er litt treg når jeg vrir nøkkelen, kan være dårlig strøm men trur ikke det . Noen plasser på nett hvor jeg kan bestille deler til denne motoren? eventuelt ny starter? Går denne på 2 sylinder når den bakker og går over på 4 når den får turtal? noen som sier det derfor spør jeg proffene ? Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 18.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 (redigert) Har nettop kjøpt en mercury 115 to takter 1993-95 model har testet motoren i havet nu og den bakker litt ujevn ruser bittelit av og til og jeg synes den bakker litt høyt, Når jeg gikk med den fungerte den ganske bra etter min mening ., ingen motor stopp og alle 4 sylindere startet opp da jeg ga jernet. Kjølevannet blei aldri varmt var like kaldt etter en times kjøring er dette normalt? vist ikke hva er feil og hva kan skje? selger sa at da jeg hentet båten at det kom vann ut av termostaten ivertfall når den var kald . jeg har ikke hatt motor lokket oppe enda så vet ikke om det lak. han hadde laget en slange som skulle ungå at det kom vann på plugghetten, men han viste ikke om den var der. Jeg er lite motor kjyndig på båtmotorer så jeg skal få en kompis med og opne motorlokket og se. skal vell ikke komme vann fra termostat. og kommer det vann fra flere plasser en kontrollstrålen. ser det kommer vann en annen plass også. lurer på om det er vannet fra termostaten Redigert 18.September.2013 av tiestot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 19.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 er det normalt at litt større motorer at kontrolstrålen ikke blir varm? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Eldre Mercury hadde ikke termostat i det hele og gikk med lav motortemp. "Droll" er Mercury-eksperten her på forumet.Du får rådføre deg med en motorkyndig. Sjøvann under motordekselet skal det spesielt ikke være. Du må nok til med en reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 21.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 ja vet de eldre ikke hadde termostat , Denne begynner jo og bli eldre men denne har termostat. Husker ikke når de begynte med det, dette er en rekke 4 ikke rekke 6 som dem sluttet med på 115 mercury i 1987 vist jeg ikke husker helt feil. Takk for tips TMe :) ha en flott høst og helg :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Du har altså 2 problem: Termostathus lekker så det renner vann på tennplugg. Da er vel pakningen for huset defekt. Skal iallfall ikke komme noe vann ut her. At motoren går kald skyldes normalt at termostaten har 'frosset' fast, heldigvis skjer dette i åpen tilstand. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Det er vel en 2+2 motor dette, som kun tenner på 2 syl under ett visst turtall. Dette skulle visstnok få ned forbruket. Sitér dette innlegget Link to post
tiestot Svart 22.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 stemmer det . den tenner på de to siste rundt 1700rmp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.