Blackbeard Startet 19.September.2013 Link til dette innlegget Startet 19.September.2013 Hei. Jeg hadde for mangen år siden en HB snekke/sjark med mekanisk styring montert i bakveggen av styrehuset, på denne var det montert ratt både på utsiden og innsiden av styrehuset på samme styresnekke. Jeg har nå en ny snekke som jeg gjerne ville hatt samme løsning på, men finner ikke slike styresnekker. Så jeg lurer på vet noen hvor man kan få kjøpt mekanisk styresnekke for 2 ratt, eller om det lar seg gjøre og sveise/skru på en ekstra rattstamme på den styresnekka som allerede er (enkel styresnekke) Sitér dette innlegget Robåt ,GH 420 ,25" tresnekke,HB 21 m ,Fjord/selco 27 ,Draco 20 ,Rana 15,30" Finsk stålbåt,Draco 25 TC,Maxum 1800,Yamarin 64 DC,Bever 470,Askeladden 585,Barracuda 1000 Link to post
Wallas Service Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Tok et par telefoner til mine gamle leverandører for mekaniske styresnekker, og må bare beklage at dette ikke lenger finnes på markedet. Både Morse (Teknoflex), Teleflex og Ultraflex hadde slike styresnekker, men det en god stund siden de har lagt ned produksjonen av disse. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hulda Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Du kan jo sjekke om Lewmar i Sverige kan ha noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Alternativt kan du montere en ekstra styresnekke med kabel Forutsetter at ikke styresnekken er selvsperrende. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 På min gamle Viksund 27 Columbi som jeg hadde fra 1995-2005 var dette løst enkelt og effektivt. En Teleflex inne på BB og en Teleflex ute på SB. De møttes fra hver sin retning på ror-armen. Svingte vi inne, så gikk rattet rundt ute; og omvendt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.