Jump to content

Hvilke flybridgebåter har salong med 360 graders utsikt?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Skandinaviske båter er flinke til å ha salongen like høyt som førerposisjon, men mange utenlandske her ikke dette. Ser man for eksempel på Fairline, Princess og andre er som regel salongen nede bak førerposisjon, det blir da begrenset hvor manga som kan følge med fremover underveis.

Tenkte derfor vi kunne lage en oversikt over båter med "god utsikt".

Kanskje innleggene kan ta med ett bilde av salongen også slik at vi enkelt kan sammenligne?

Nå har jeg aldri vært ombord i en selv, kun sett den utenifra og bilder på finn.no, men Skilsø 33 Flybridge må vel være en aktuell kandidat blant de litt mindre flybridgebåtene?

Link til Finn.no

bilde

bilde

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Jeg kan jo selvsagt benytte anlednngen til å være ekstremt skandinaviapatriotisk og skrive noe om intelegens og å være praktisk anlagt, men det blir litt teit selv for meg så jeg lar være :giggle:

Men for å være littegranne mer alvorlig så tror jeg dette kanskje har noe med behov å gjøre?

Er vi skandinaver usedvanlig mye på farten mens andre ligger mer i ro (og dermed ikke har samme behovet for utsikt under fart), eller er jeg på bærtur her?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Den Fountainen synes jeg ikke var ett godt eksempel til tross for størrelsen, ser ikke en eneste sitteplass i fartsretning. Nå var det egentlig ikke seilbåter jeg hadde i tankene da de blir upraktiske til normal båttrafikk på Vestlandet. Som feriebåt på lengre turer hadde det absolutt vert en fin båt å ha, dog med skikkelig plass for skipperen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...