Happy trip Startet 19.September.2013 Link til dette innlegget Startet 19.September.2013 Jeg har akkurat solgt min Maxim26 til en i københavn. Og tenkte da jeg skulle hjelpe han med noen forslag på å få båten til Dannmark. Han vurderer å kjøre den ned, men det kommer nok til å ta lang tid i 6,5 knop. Også er det jo usikkerheten med vær og vind, det er jo snart oktober. Men det billigste må vel være å sende den med ett lasteskip? Hvem kan man kontakte og hva kan prisen bli? Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Den får du vel satt på en lastehenger, og kjørt inn på danskebåten. Trenger bare kran opp og ned. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Er fine veier nedover til kjøben også, og er vel innenfor 3.5 tonn? jeg vet jeg hadde tatt den bak bilen og kjørt bare. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 En båtur i oktober kan være veldig fint, bare man har god tid. Helt ned til Göteborg kan du gå mer eller mindre innaskjærs, men videre sydover er du i le av Danmark. Dessuten er det gode havner og aldri langt inn så kommer det styggvær er det bare å kjøre inn i havn. Det kan derimot ta sin tid om det blåser kuling i dagesvis. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Mariell Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Tror ikke jeg ville tatt den turen i Oktober hvis jeg ikke hadde veldig god tid. Oslo - Gøteborg ca 150nm. Da er det lagt inn innaskjærs kurser ned til Gøteborg. Dårlig med le av Danmark før Gilleleje. Gøteborg - Køben straka vegen ca. 124nm, hvorav 100 er i åpent farvann. Selvfølgelig mulig å gå fra havn til havn fra Gøteborg og sydover. Lite skjærgård å gjemme seg bak i det farvannet. Havn til havn hopping øker distanse G.borg - Gilleleje til ca. 150nm. Henger og ferge anbefales. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Helt enig med Mariell. ikke meget læ af Danmark ned langs Kattegatkysten, nej. Det ved jeg af egen, bitter erfaring, da jeg har sejlet denne tur mange, mange gange. Det er en fin tur, men man skal have god tid og meget læsestof med i oktober. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 God værmelding og 3 personer da er dere fremme på 48 timer. Min erfaring er fra seilbåter, så lite redd for dårlig vær på havet, vet ikke hvordan det er med motorbåt. Gå fra Oslo fredag kveld, vurder i Gøteborg om værmeldingen er god nok til å fortsette ellers er det bare å la båten ligge og fortsette helgen etter. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 God værmelding og 3 personer da er dere fremme på 48 timer. Min erfaring er fra seilbåter, så lite redd for dårlig vær på havet, vet ikke hvordan det er med motorbåt. Sikkert en god plan for seilbåt, men ikke for en 26 fots motorbåt i 6.5kn. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.